
Blikk
Autó & Motor
Döbbenetes számok: egy átlagos magyar autóvásárló akár 800 ezer forinttal is többet fizethet egy használt autóért
Séra Tamás
2025. augusztus 22. 13:29
A magyar autópiac egyik legnagyobb problémája továbbra is a kilométeróra-manipuláció. Bár elsőre csupán egyéni vevőket érintő csalásnak tűnhet, valójában a gazdaság egészére hatással van. A megtévesztő gyakorlat következtében nemcsak a vásárlók fizetnek indokolatlanul sokat, hanem az állam is milliárdos veszteségeket szenved el évente.
MI összefoglaló
"A kilométeróra-manipuláció jelentős gazdasági kárt okoz Európában és Magyarországon: az EU-s becslések több százmilliárdos éves veszteségről szólnak, a carVertical kutatása szerint a tényleges összeg akár 2100 milliárd forint vagy annál több lehet. Magyarországon a vásárlók átlagosan 18,6%-kal, egyes esetekben akár 800 ezer forinttal is többet fizethetnek manipulált futásteljesítményű autóért; az éves nemzeti veszteség körülbelül 41 milliárd forint. A probléma különösen Nyugat-Európában súlyos, és az EU-tagországok közötti járműadat-megosztás hiánya, valamint a digitális nyilvántartás hiánya megkönnyíti a csalásokat. Javító intézkedések: járműtörténeti riport kérése, szervizkönyv ellenőrzése és független szakértő bevonása."
Hangulat:
Negatív (28%)
Érzelmi töltet:
harag