
Blikk
Gazdaság & Pénzügy
Padlón a Pepsi, szárnyal a HELL és a Coca-Cola – Átrendeződött itthon az üdítőital-piac
Nagy N. Alexandra
2025. július 1. 15:42
Óriási átrendeződés zajlik a magyar üdítőital-piacon: miközben a Coca-Cola és a HELL Energy taroltak árbevételben és nyereségben, a Pepsi veszített lendületéből. A Szentkirályi is tudott növekedni, de nyereségessége már csökkent, míg a HELL nemcsak bevételben, hanem munkahelyteremtésben is messze lekörözte a versenytársakat. A számok mögött komoly stratégiai különbségek húzódnak.
MI összefoglaló
"2024-ben a magyar üdítőital-piacon jelentős átrendeződés zajlott le: a Coca-Cola és a HELL Energy árbevétel és nyereség tekintetében is jelentősen növekedtek, míg a Pepsi bár árbevételt növelt, nyereségessége csökkent. A Szentkirályi árbevétele is emelkedett, azonban nyeresége csökkent. A HELL kiemelkedő növekedést ért el a munkaerő-felvételben és bérköltségek terén, míg a Coca-Cola személyzete stagnált. A cégek eltérő stratégiákat követnek, és a következő évek döntőek lesznek a piaci verseny helyzetének alakulásában."
Hangulat:
Pozitív (72%)
Érzelmi töltet:
optimista