
Economx
Gazdaság & Pénzügy
Befuccsol a nagy terv? Csúszik a BYD hazai óriásberuházása, most a törökökhöz manőverez a kínai cég
Sándor Zoltán
2025. július 22. 18:35
A kínai autógyártó szegedi gigaprojektje késve indul, jövőre tolják a sorozatgyártás beizzítását. Kevesebb autót gyárthat itt a vállalat, és inkább Törökország felé veszik az irányt. Visszalépést jelenthet mindez az EU piaca számára is.
MI összefoglaló
"A BYD elhalasztja a szegedi autógyár sorozatgyártásának kezdetét 2026-ra, és az első években alacsonyabb kapacitással működteti az üzemet. Az eredetileg tervezett 150 ezer darab helyett csak néhány tízezer jármű gyártását várják kezdetben, míg a végső kapacitás évi 300 ezer autó lenne. Ezzel szemben a törökországi Manisa gyár a tervezettnél korábban indul, és várhatóan már 2027 előtt többet gyárt majd, ami a magasabb magyarországi bér- és energia költségek miatt következik be. A döntés befolyásolhatja az európai piaci pozíciót és vámmentes értékesítést."
Hangulat:
Negatív (35%)
Érzelmi töltet:
pesszimista