
Economx
Gazdaság & Pénzügy
Külföldi webshopok tarolták le a magyar piacot
T. E.
2025. augusztus 18. 06:48
Az idei második negyedévben a magyar vásárlók már több pénzt költhettek külföldi online áruházakban, mint a hazai webshopokban, a fordulatot főként a Temu berobbanása hozta el.
MI összefoglaló
"A második negyedévben a külföldi webáruházaknál bankkártyával elköltött összegek meghaladhatták a hazai webshopok forgalmát; a Temu piacra lépése jelentős részét tette ki a növekedésnek (PWC: 120 milliárd forint). A statisztikákat torzítják a külföldi tulajdonú, magyar piacon ismert szereplők (Alza, eMAG, Kifli.hu), valamint a Revolut-számlafeltöltések külföldi tranzakciónak minősítése. Az átlagos tranzakciós érték külföldön magasabb (22,4 ezer Ft vs hazai <20 ezer Ft), így a külföldi szereplők gyorsabban nőnek, miközben a hazai piac abszolút értékben is bővül."
Hangulat:
Semleges (57%)
Érzelmi töltet:
semleges