
G7
Gazdaság & Pénzügy
A törökök sem elégedettek a BYD tempójával, de ez még nem cáfolja a szegedi csúszást
Stubnya Bence
2025. július 23. 15:15
Hosszabb távon az lehet fontos, hogy a török ipari munkaerőköltség a magyar fele, így a török üzem cégen belüli konkurenciát jelenthet a szegedinek..
MI összefoglaló
"A törökországi BYD gyár beruházása várhatóan késik, ami részben megmagyarázza a szegedi üzem indulásának csúszását. A török bérköltségek lényegesen alacsonyabbak, és vámmentesen tudnak termelni az európai piacra, így versenyhelyzet alakul ki a szegedi gyárral. A szegedi termelés eredetileg 2025 októberében kezdődött volna, most azonban csúszás várható 2026-ra, miközben a termelési volumen is kisebb lesz a kezdeti időszakban. A BYD korábbi európai stratégiája is módosult a tapasztalatok alapján, a szegedi gyárban később helyi beszállítók és K+F lehetőségek jelennek meg."
Hangulat:
Semleges (55%)
Érzelmi töltet:
semleges