
HVG
Tech & Tudomány
Barátság nem várt extrákkal: furcsa kapcsolódási pontot mutatott ki egy kísérlet
HVG
2025. augusztus 23. 12:03
Kínai kutatók azt vizsgálták, hogyan befolyásolják a fogyasztói viselkedést, például a vásárlói döntéseket és az idegi aktivitást a szoros kapcsolatok, például a barátság. Kiderült: eléggé.
MI összefoglaló
"Kínai kutatók két vizsgálatban vizsgálták a barátság hatását fogyasztói döntésekre és az agyi aktivitásra: egy hosszabb távú, 175 fős viselkedéses követés és egy 47 fős agyi képalkotásos kísérlet. A barátok hasonlóbb módon értékelték a termékeket, a hasonlóság pedig idővel és a kapcsolatok megszilárdulásával nőtt. Az idegi vizsgálat alapján a barátok szinkronizált aktivitást mutattak memóriához, társas ítélőképességhez, jutalom- és döntéshozatali területeken, és gépi tanulási modellekkel barátok neurális adataiból előrejelezhetőek voltak egyén vásárlási preferenciái. Az idegi szinkronitás a kapcsolatok dinamikájával párhuzamosan változott."
Hangulat:
Semleges (57%)
Érzelmi töltet:
semleges