
HVG
Lifestyle & Életmód
Ki vagyunk éhezve a szeretetre, ezért rajongunk a Labubuért
Sindelyes Dóra
2025. augusztus 7. 20:00
Sokak szerint csak egy agyonhájpolt rondaság, míg kedvelői kincskeresőként kutatnak utána. Világraszóló marketingje mellett vajon mi lehet a Labubu sikerének pszichológiai háttere? Szakértőkkel próbáltuk megfejteni az imádott lény varázsát.
MI összefoglaló
"A Labubu, a különleges megjelenésű plüssfigura, amely hasonlít a negyven évvel ezelőtti Moncsicsihez, jelentős globális sikert aratott. A kínai Pop Mart által piacra dobott figura egyedi vonzerejét és ritka változatait gyűjtők és hírességek egyaránt kedvelik, áruk akár több millió forintot is elérhet. A siker kulcsa a gondosan kidolgozott marketingstratégia mellett a Labubu pszichológiai hatásában rejlik, amely egyszerre baba- és ijesztő vonásokkal rendelkezik. A figura eredete egy skandináv mesék által ihletett, Hongkongban született és Belgiumban élő tervezőhöz, Kasing Lunghoz kötődik, aki egy mesekönyv főszereplőjeként alkotta meg a figurát. A Labubu marketingje sztárok és influenszerek közreműködésével zajlik, miközben számos partneri kapcsolat erősíti a piaci dominanciát."
Hangulat:
Pozitív (78%)
Érzelmi töltet:
izgalom