
Index
Zene & Kultúra
Guggolás, kamu Adidas és Szent Lidl: így lettek a magyarok a szláv mémek királyai
Dózsa Gergő György
2025. augusztus 16. 16:39
Tombol a posztszovjet nosztalgia.
MI összefoglaló
"A posztszovjet nosztalgiára épülő szláv mémkultúra, különösen a gopnyik-sztereotípia, nemzetközi közönséget vonzott a Squatting Slavs in Tracksuits Facebook-oldalra. Az oldal alapítója, Matei Tabacu, webshoppal és mémkulturális eseményekkel bővítette a jelenséget; a magyar felhasználók különösen aktívak, és magyar tartalmak (például a "Szent Lidl") jól illeszkednek a posztszocialista, önironikus humorhoz. A mémek egyszerre erősítik a kelet-európai identitás érzését és torzított külső képet adhatnak a régióról, miközben kültéri divat- és viselkedésmintákat is terjesztenek a globális platformokon."
Hangulat:
Semleges (57%)
Érzelmi töltet:
gúnyos