
Infostart
Gazdaság & Pénzügy
A mocsár: amikor tudatos ügyfélszolgálati taktika a panaszos kifárasztása
Infostart / InfoRádió - Szvetnik Endre (London)
2025. augusztus 3. 18:14
Világszerte egyre többen érzik úgy, hogy az életük jelentős része értelmetlen és dühítő küzdelembe fullad a cégek és hivatalok ügyfélszolgálatával: hívások, űrlapok kitöltése, várakozás, elutasítás tölti ki az idejüket. Az angol nyelvterületen erre már van is egy kifejezés, a „sludge”, vagyis az adminisztratív mocsár. És úgy tűnik, nem véletlenül ragadunk bele.
MI összefoglaló
"Az ügyfélszolgálati rendszerekben alkalmazott tudatosan nehezített adminisztratív folyamatokat, az úgynevezett 'sludge'-ot, vagyis 'mocsarat', a cégek a panaszosok kifárasztására használják. Ez a jelenség globális probléma, amely nemcsak az ügyfelek életidejét és mentális energiáját emészti fel, hanem jelentősen rontja az intézményekbe vetett bizalmat és a demokrácia alapjait is aláássa. Gyakoriak a hosszú várakozások, ismétlődő körök, ellentmondó információk, valamint az ügyintézők ellenállása a problémák kezelésére. Vannak kezdeményezések az akadályok csökkentésére, például jogszabályok az egyszerűbb ügyintézés érdekében és szervezési fejlesztések, de a rendszer alapvető célja a költségcsökkentés és a felhasználók visszatartása marad."
Hangulat:
Negatív (20%)
Érzelmi töltet:
stressz