
Infostart
Gazdaság & Pénzügy
Várkonyi Gábor: a túltermelés miatt lassít a BYD, ez érintheti a szegedi üzemet és a magyar GDP-t is
Infostart / InfoRádió - Sipos Ildikó
2025. július 22. 19:20
A nyugat-európai piacokon a mostanáig a kínai autóipar nem tudta azokat a darabszámokat és piaci részesedéseket elérni, amiben a kínai vezetés reménykedett, ezért változtathatnak a stratégián – mondta az InfoRádióban Várkonyi Gábor autópiaci szakértő.
MI összefoglaló
"A BYD a túltelített kínai autópiaci helyzet miatt 2026-ra tolja a szegedi gyár sorozatgyártásának elindítását, valamint két évig korlátozza a kapacitást az üzemben. Ezzel szemben a törökországi üzem korábban, nagyobb kapacitással kezd működni. A nyugat-európai piacokon a kínai autóipar nem érte el a tervezett piaci részesedést, ezért módosítják stratégiájukat. Ez a lassítás érzékenyen érintheti a magyar GDP növekedését, mivel a tervezett gyártási volumen később valósulhat meg. A kínai autógyártó piacán belüli túltermelés deflációs árversenyt váltott ki, és csak a legerősebb gyártók, mint a BYD, maradhatnak talpon."
Hangulat:
Semleges (40%)
Érzelmi töltet:
pesszimista