
Menedzsment Fórum
Zene & Kultúra
Literszámra locsolják a parfümöt a legelvetemültebb illatmániások
László Éva Lilla
2025. július 5. 17:05
A Z generációs fiatalok rákattantak a parfümökre (is), de fogyasztási és vásárlási szokásaik jócskán eltérnek a korábbi generációkétól. Ez viszont új kihívások elé állítja a gyártókat.
MI összefoglaló
"A Z generációs fiatalok jelentősen módosítják a parfümhasználati és vásárlási szokásokat az online közösségi média hatására. Illatválasztásuk és használatuk sokkal változatosabb, rendszeresen cserélik illataikat az alkalomhoz és hangulatukhoz igazítva. A globális illatszerpiac jelentős növekedés előtt áll, amit a fiatal generáció új igényei és a pandémia hatása gyorsít. Az influenszermarketing erősen befolyásolja a vásárlói döntéseket, ezért a fiatalok gyakran halmoznak nagy parfümkollekciókat, kevés elköteleződéssel egy adott illat iránt. Emellett növekszik az igény az egyedi, niche illatszerek iránt, amelyek vegánok és környezetbarát összetevőket is tartalmaznak. A piacot új szereplők és meglévő luxusmárkák egyaránt alakítják, részben a tömegtermékek, részben pedig kézműves, testreszabott parfümök formájában."
Hangulat:
Pozitív (72%)
Érzelmi töltet:
izgalom