
Pénzcentrum
Autó & Motor
Csúszik a szegedi BYD-gyár indítása: a tervezettnél jóval kevesebb kocsit gyártanának a kínaiak Magyarországon
Pénzcentrum
2025. július 22. 11:25
Ezzel párhuzamosan a cég törökországi projektje a vártnál korábban startol, és gyorsabb felfutást produkálhat.
MI összefoglaló
"A BYD szegedi üzemének sorozatgyártása csak 2026-ban kezdődik, az első két évben pedig jóval alacsonyabb lesz a termelési kapacitás a tervezettnél. Az első évben néhány tízezer jármű készül, szemben az eredetileg célzott 150 000 darabbal, a gyár végső kapacitása pedig évi 300 000 jármű. Ezzel egyidejűleg a törökországi manisai üzem hamarabb indul és gyorsabban növekedhet, ami vámmentességet biztosít az európai piacra történő szállításoknál. A BYD célja az európai vámok elkerülése, amelyet a magyar és török gyártási helyszínekkel érne el, miközben más kínai autógyártók is hasonló beruházásokat terveznek Törökországban. A BYD európai értékesítése jelentősen növekszik, és 2029-re akár évi 400 000 autót is eladhatnak a kontinensen."
Hangulat:
Semleges (55%)
Érzelmi töltet:
semleges