
Piac & Profit
Gazdaság & Pénzügy
Bajban a luxusmárkák
Piac&Profit
2025. augusztus 17. 05:05
A világjárvány idejét leszámítva több mint egy évtized után először torpant meg a globális luxuspiac növekedése, derül ki a Boston Consulting Group (BCG) és az Altagamma friss kutatásából. Az elemzés szerint eközben a legtehetősebbek mindinkább a wellness/hosszú élettartam (longevity) termékek, a szépségápolás és a lakberendezés felé fordulnak, és egyre nagyobb a Z-generáció súlya a luxuscikkek piacán.
MI összefoglaló
"A BCG és az Altagamma kutatása szerint 2024-ben megállt a globális luxuspiac növekedése; a Z-generáció részesedése nőtt (2023-ról 2024-re 4%-ról 12%-ra), 2030-ra várhatóan 25% lesz. A Z-k fogyasztói preferenciái – wellness/longevity, szépségápolás és lakberendezés – átalakítják a keresletet, és a fiatalok nagy arányban terveznek luxusvásárlást a következő 12 hónapban. A piac demokratizálódása volumenbővülést hozott, de az exkluzivitás és a stabilitás egy része sérült a szélesítés során, ezért a márkáknak újrafogalmazniuk stratégiájukat és értékeiket."
Hangulat:
Semleges (52%)
Érzelmi töltet:
semleges