
Piac & Profit
Gazdaság & Pénzügy
Félig benne maradt a retro mocsarában a balatoni turizmus
Piac&Profit
2025. augusztus 20. 11:11
A Balaton hosszú évtizedek óta a magyar turizmus zászlóshajója, a hazai nyaralások szimbóluma. Ugyanakkor van egy réteg, amely már elkerüli a Balatont, mert egyre ritkábban történik olyasmi, ami miatt érdemes volna oda elmennie.
MI összefoglaló
"A Balaton turisztikai imázsát erősen meghatározza a nosztalgikus retrókultúra (lángos, stranddiszkó, „régi nyarak”), ami miatt egyes korosztályok és látogatók elfordulnak a térségtől. A cikk szerint a helyi kulturális döntéshozók, művelődési házak és turisztikai szakemberek felelősek az elmaradt megújulásért; szorosabb együttműködésre lenne szükség a külföldi fesztiválokon jártas magyar művészekkel. Nemzetközi példák alapján a klasszikus zene, balett és képzőművészet bevételi forrást és fenntartható turisztikai vonzerőt teremthetnek, ezért érdemes a magas művészeteket integrálni a balatoni kínálatba."
Hangulat:
Semleges (45%)
Érzelmi töltet:
semleges