
Piac & Profit
Lifestyle & Életmód
Luxizás: kiderült, mi szúrja a magyarok szemét
Piac&Profit
2025. augusztus 26. 12:12
Nem telhet el úgy egy nyár, hogy ne kerülne a politikai napirend frontvonalába a “luxizás”. Az Europion legújabb kutatásában politikamentesen közelített a magyar lakosság luxusfogalmának körülhatárolásához. Konkrétan azt a kérdést járták körül, hogy egyes termékkategóriák, szolgáltatások és életmódbeli döntések esetén hol van az a határ, ahol a luxus kezdődik a magyar szemében.
MI összefoglaló
"Az Europion 1200 fős, mobil- és webalapú országos felmérése a magyarok luxusképzetét vizsgálta: a válaszadók 40 százaléka nem különösebben kedveli a fényűzést, 25 százalék szerint menő lenne a luxuséletmód (nők és fiatalok körében magasabb az arány), míg több mint egyharmad elítéli azt (12% erkölcstelennek, 23% gyarlóságnak tartja). Érdekesség, hogy a legerősebb elutasítás gyakran a magas jövedelműeknél és a diplomásoknál jelentkezik."
Hangulat:
Semleges (52%)
Érzelmi töltet:
semleges