
Portfolio
Gazdaság & Pénzügy
Csúszik a BYD szegedi gigaberuházása, a vártnál kevesebb autót gyárthat nálunk a kínai cég
Portfolio
2025. július 22. 10:53
A BYD elcsúsztatja 2026-ra a sorozatgyártás elindítását a szegedi gyárban, és legalább két évig alacsonyabb kapacitással tervezi működtetni az üzemet - írja forrásokra hivatkozva a Reuters. Eközben a törökországi üzemében a tervezettnél korábban kezdi meg a termelést a kínai gyártó.
MI összefoglaló
"A BYD elektromosautó-gyára Szegeden csak 2026-ban indul tömegtermeléssel, az első két évben pedig alacsonyabb kapacitással működik a tervezettnél. A gyár végső kapacitása évente 300 000 autó lenne, azonban kezdetben ez csak töredéke lesz a célkitűzött 150 000 darabnak. Ezzel párhuzamosan a BYD törökországi manisai üzeme korábban kezdi termelését, és várhatóan meghaladja a szegedi kapacitást. A magyarországi gyártás késése és a törökországi előretörés rávilágít a kínai autógyártók dilemmájára: európai vámmentesség elérése mellett nehézségeket okoznak a magasabb bér- és energiaköltségek. A BYD európai értékesítése gyorsan nő, 2024-ben 83 000, 2023-ban várhatóan 186 000 eladott járművel, és 2029-re közel 400 000 darabra prognosztizált forgalommal."
Hangulat:
Negatív (35%)
Érzelmi töltet:
pesszimista