
Qubit
Gazdaság & Pénzügy
Gucci, Dubaj, homár, Zara: ezt jelenti a magyaroknak a luxus
Qubit.hu
2025. augusztus 26. 12:34
A magyarok relatív többségét nem vonzza a luxus, de nagyobb részük nem is találkozik vele. Luxusnak számít a Maldív-szigetek és a jacht, de a válaszadók több mint felének a magánkórház, a magániskola, sőt a fast fashion ruhakereskedő, a Zara is.
MI összefoglaló
"A reprezentatív kutatás szerint a magyarok többsége nem fogyaszt rendszeresen luxust, és 40% nem különösebben rajong érte; ugyanakkor a válaszadók jelentős része (pl. a magánkórház, magániskola vagy a Zara egyesek szemében) luxusként azonosít mindennapi vagy elérhető szolgáltatásokat is. A leginkább luxuscélpontok között Dubaj és a Maldív-szigetek szerepelnek, a designer márkák (Gucci, Chanel) erősen kapcsolódnak a luxushoz, míg a fast fashion márkák ritkábban; kivételként a Zara emelkedik ki. Gasztronómiában a homár, kaviár és szarvasgomba számítanak luxusnak, a szolgáltatásoknál a magánsofőr, magániskola és magán egészségügyi ellátás vezetnek."
Hangulat:
Semleges (52%)
Érzelmi töltet:
semleges