
Telex
Tech & Tudomány
Apátiék nyáron többet költöttek politikai hirdetésre a YouTube-on, mint bárki az EU-ban
Vida Benjámin
2025. augusztus 26. 11:53
Az Ellenállás Mozgalom Non-Profit Kft. május 20. és augusztus 20. között 115 millió forintot költött YouTube-videók előtti reklámokra.
MI összefoglaló
"A Nemzeti Ellenállás Mozgalomhoz köthető Ellenállás Mozgalom Non-Profit Kft. az idei nyáron jelentős összeget, összesen közel 175–290 millió forintot költött politikai hirdetésekre a Google és Meta felületein; május 20. és augusztus 20. között a NEM YouTube-előtti reklámokra körülbelül 115 millió forintot fordított, ezzel az EU-ban a legtöbbet költő politikai hirdető lett. A költés nagyságrendje meghaladta a többi európai szereplőét, a kampány főként magyar politikai szereplők lejáratására fókuszált, és kiterjedt offline plakátkampány is zajlott. A Google/Meta felületein tervezett politikai hirdetések korlátozása az EU-ban jelentős hatással lehet a következő kampányidőszakra."
Hangulat:
Semleges (45%)
Érzelmi töltet:
semleges