
Telex
Belföld
Mihez kezd a Fidesz, amikor kicsavarják a kezéből az egyik legerősebb kampányfegyverét?
Hanula Zsolt
2025. augusztus 25. 20:01
Októbertől nincs több politikai hirdetés a YouTube-on és a Facebookon. Eddig ez segítette az interneten a fideszes propaganda brutális hangerejét, igaz, milliárdokba került. Mivel pótolhatják ezt? Jönnek az orosz trollfarmok és a kilóra megvett influenszerek?
MI összefoglaló
"Októbertől az EU-ban leáll a politikai-közéleti hirdetések kiszolgálása az Alphabet és a Meta felületein, ami jelentősen csökkenti a fizetett online elérés lehetőségét a 2026-os magyar választás előtt. A Fidesz eddig kiemelkedően nagy összegeket költött YouTube- és Facebook-hirdetésekre; ezek elvesztése pótlásra kényszeríti a kampánystábokat. Lehetséges stratégiák: a meglévő követőtábor aktiválása, organikus terjesztés (Harcosok Klubja, digitális polgári körök), influenszervásárlás vagy médiavásárlás, valamint infrastrukturális eszközök (oldalak felélesztése, podcastok, alternatív csatornák) használata. Kockázatok: az influenszerek hitelességi problémái, a kisebb elérések korlátai, és külföldi (orosz) beavatkozás korlátozott hatékonysága Magyarországon a helyi médiabirodalom és a politikai kontextus miatt. Az adatok a hirdetési költésekre és elérésekre vonatkozóan augusztus 14-i állapotot tükröznek."
Hangulat:
Negatív (32%)
Érzelmi töltet:
szomorúság