
Telex
Vélemény & Elemzés
Összeesett a magyar akkugyártás, és ezért a benzines autókat okolják. A valóság sokkal durvább
Weiler Vilmos
2025. június 23. 07:02
Százas nagyságrendben küldik el a dolgozóikat a több tízmilliárdos állami támogatással kitömött akkumulátorgyárak, miközben néhány kilométerrel arrébb a konkurencia akkora gyárat épít, amekkorát még soha nem láttunk. A magyar akkugyártás annyira visszaesett, hogy a teljes magyar GDP-n látszik a mínusz, de ennek egyáltalán nem az az oka, amiről az elmúlt másfél évben a legtöbbet beszéltünk.
MI összefoglaló
"A magyar akkumulátorgyártás 2023 végétől jelentős visszaesést mutat, amely a dél-koreai Samsung SDI és SK-csoport piaci pozícióváltozásának következménye, nem pedig az elektromos autók iránti kereslet csökkenése. A kínai akkumulátorgyártók, különösen a CATL, technológiai fejlődésük, állami támogatásaik és méretgazdaságosságuk révén átveszik az európai piac egyre nagyobb részét. A nikkel-kobalt alapú akkumulátorok helyett a vas-foszfát alapú (LFP) technológia gyors terjedése és az árverseny új piaci környezetet teremtett, melyben a koreai gyártók lemaradtak. Az ágazatban a túlkapacitás, a technológiai kihívások és a nemzetközi piaci változások egyaránt komoly kihívást jelentenek. Magyarország a dél-koreai és kínai akkugyártók versenyének terepévé vált, és a jövő elképzelhetően a technológiai innovációk és az ipari koncentráció függvénye lesz."
Hangulat:
Negatív (32%)
Érzelmi töltet:
pesszimista