
Világ Gazdaság
Gazdaság & Pénzügy
A Tesco veszteséges évet zárt, miközben a Lidl remekelt, és megőrizte piacvezető pozícióját
VG
2025. július 31. 18:26
A Tesco nehézségekkel küzd Magyarországon, a második egymást követő veszteséges évét zárta, bár a veszteség csökkenése és a bevétel növekedése némi pozitív irányt mutat a jövőre nézve. A Lidl megőrizte piacvezető pozícióját, és nyereséggel zárta az évet.
MI összefoglaló
"A Lidl Magyarország árbevétele 14,4%-kal nőtt, és továbbra is piacvezetőként a legnagyobb nyereséget érte el az élelmiszer-kiskereskedelmi piacon. A Tesco második egymást követő veszteséges évét zárta, vesztesége jelentősen csökkent, de a költségek növekedése és a kiskereskedelmi különadó jelentős terhet rótt rá. A vásárlói szokások változása is nehezítette pozícióját, miközben más diszkontláncok, mint az Aldi, SPAR és Penny, árbevétel-növekedést mutattak, de profitjuk csökkent. A MediaMarkt anyavállalatának eladásával kapcsolatos tárgyalások zajlanak a JD.com-mal, ami a piaci átrendeződés egyik jele lehet."
Hangulat:
Semleges (45%)
Érzelmi töltet:
semleges