
Világ Gazdaság
Gazdaság & Pénzügy
Óriási összegeket fizettek már vállalatok az űrbéli marketingért
VG
2025. június 25. 13:25
Az űr kecsegtető lehetőséget jelent a vállalatok számára ahhoz, hogy egy-egy marketingötlet megvalósításával is felhívják magukra a figyelmet. Így az űrbe nem csak az űrhajósok által magukkal vitt személyes tárgyak jutnak fel, hanem multinacionális cégek termékei is.
MI összefoglaló
"A vállalatok jelentős összegeket költenek arra, hogy termékeiket promóciós céllal juttassák az űrbe. Az űrben nem csak űrhajósok személyes tárgyai találhatók, hanem márkák, mint az Omega vagy a Pepsi is kihasználják az űr reklámlehetőségeit. Például a Pepsi 1996-ban ötmillió dollárt fizetett egy üdítős doboz másolatának az orosz Mir űrállomás előtt való megjelenítéséért, míg a Pizza Hut 2001-ben szalámis pizzát juttatott a Nemzetközi Űrállomásra. Ezek az akciók az űr marketingeszközként való kihasználását mutatják."
Hangulat:
Pozitív (75%)
Érzelmi töltet:
izgalom