Lázár János





Kerékgyártó János az új helyettes államtitkár az Építési és Közlekedési Minisztériumban
8 cikk
+1
Kiegyensúlyozott





Kiegyensúlyozott
Kerékgyártó János veszi át Bói Loránd közlekedésstratégiai helyettes államtitkári feladatait az Építési és Közlekedési Minisztériumban. Bói Loránd lemondását a minisztérium nem kapcsolja össze a MÁV elmúlt időszakának problémáival, és továbbra is számítanak a közlekedési területen végzett munkájára.
Fővárosi bírósági döntés alapján új eljárás indul a Turul-szobor műemléki védelme ügyében
7 cikk
+2
Kiegyensúlyozott





Kiegyensúlyozott
A Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a Fővárosi Kormányhivatal Turul-szoborra vonatkozó ideiglenes műemléki védelmi határozatát, mert a kormányhivatal nem igazolta egyértelműen a megsemmisülés veszélyét és nem indokolta a védelem időtartamát. Új eljárásban kell tisztázni ezen feltételeket. A Turul-szobrot 2005-ben állították fel engedély nélkül, azóta jogi és politikai viták övezik, több polgármester is foglalkozott az ügyével, és az önkormányzatok rendelkeznek a köztéri szobrok kihelyezésének szabályozásáról.
Tasó László egyéni indulás nélkül folytatja politikai pályáját 2026-ban
6 cikk
+1
Balközép





Balközép
Tasó László nem indul egyéniben a 2026-os országgyűlési választáson, miután a választókerületi tanács Antal Szabolcsot javasolta helyette. Tasó a Fidesz-KDNP pártlistáján tervez indulni, továbbra is képviselői feladatokat vállalva. Közúti és vasúti fejlesztésekért is felelős miniszteri biztos lett Északkelet-Magyarországon. Korábban uniós pénzből épített lombkoronasétány és állami támogatásból futópálya is épült a család földjein, mely beruházások körül szabálytalanságokat tártak fel, és ezek hozzájárultak politikai pozíciójának gyengüléséhez a helyi központban, Nyíradonyban.
Lázár János átadja a Lázárinfókon összegyűlt kérdéseket Orbán Viktornak a Karmelitában
6 cikk
+1
Balközép





Balközép
Lázár János a Lázárinfókon feltett több mint ezer kérdést és kérést továbbítja Orbán Viktornak a Karmelitába. A miniszter hangsúlyozta, hogy a kormány jelentős beruházásokat, köztük az M34-es autópálya építését valósítja meg Kisvárda és a magyar-ukrán határ között. Emellett beszélt a Fidesz-KDNP választási esélyeiről és a fórumokon tapasztalt indulatokról is. A találkozó részletei és Orbán Viktor reakciója egyelőre nem ismertek.
Vészhelyzeti vágányzár és forgalomkorlátozás a 80-as vonalon avartűz miatt
5 cikk
Kiegyensúlyozott




Kiegyensúlyozott
Szerdán délelőttől délutánig vészhelyzeti vágányzár lép életbe a 80-as vasútvonal Kál-Kápolna és Füzesabony közötti szakaszán, erdő- és avartűz veszély miatt. A katasztrófavédelem utasítására a MÁV szakemberei fákat vágnak ki a megelőzés érdekében. A vasúttársaság kéri az utasokat, hogy, ha tehetik, halasszák az utazást, illetve kövessék a hivatalos tájékoztatást az alternatív közlekedési lehetőségekről.
Lázár János fórumai feszült légkörben zajlanak a választók között
3 cikk
Jobbközép



Jobbközép
Lázár János építési és közlekedési miniszter több városban tartott lakossági fórumokat, amelyek során gyakran feszült légkör alakult ki a bekiabálások és zavargások miatt. Több helyszínen a miniszter személyét bíráló hangok és zavargások nehezítették az eseményeket, sőt egyes résztvevők ellen rendőrségi eljárás indult. Lázár a fórumokról rendszeresen tájékoztatja Orbán Viktort.
Lázár János vádjai miatt leállították a holavonat.hu oldalt, de megjelent az új vonatkésés-követő
3 cikk
Baloldali



Baloldali
A holavonat.hu, egy hobbiból működő valós idejű vonatkésés-követő oldal, Lázár János politikus adathalászattal és túlterheléses támadással vádolta meg, ezért a fejlesztők politikai retorziók elkerülése érdekében leállították az oldalt. Vitézy Dávid bírálta Lázárt a vasúti közlekedés helyzetének kezeléséért és az oldal leállításáért. Egy új, vonatterkep.hu nevű oldal már elérhető, amely szintén valós időben mutatja a vonatkéséseket, de nem áll kapcsolatban a MÁV-val.
Vitézy Dávid élesen bírálja Lázár Jánost a vasúti vonatkövető rendszer átalakítása miatt
3 cikk
Balközép



Balközép
Lázár János, az építési és közlekedési miniszter posztja erős kritikát váltott ki, mert a Vonatinfó vonatkövető oldal megszüntetése után veszélyesnek nevezte az alternatív vonatfigyelő oldalakat. Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője szerint a miniszter döntése tovább rontja a vasúti közlekedés helyzetét, és felszólította Lázárt, hogy kérjen bocsánatot és mondjon le. A MÁV egységesítette térképeit az EMMA rendszerrel, ígérve új funkciókat, de a korábbi térképes funkció nem került pótlásra, ezért utasok és vasutasok alternatív oldalakat kezdtek használni.
Lázár és Gulyás a választási közvélemény-kutatásokról és a Fidesz kilátásairól
3 cikk
Balközép



Balközép
Lázár János szerint a közvélemény-kutatások nagy része megbízhatatlan, és a választást csak a választás napján lehet megnyerni, így a Fidesz 2026-ban elnyeri a választók bizalmát. Gulyás Gergely is hasonlóan vélekedik, kiemelve, hogy a kormánypártok nem aggódnak az aktuális közvélemény-kutatások miatt, és bízni kell a választási eredményekben, miközben kritikusan fogadja a baloldali kutatók esélyesség-manipulációs szerepét.
Lázár János álláspontja a munkaerőpiacról és államadósságról
2 cikk
Baloldali


Baloldali
Lázár János miniszter egy nyilvános fórumon reagált a fiatalok panaszaira az alacsony bérek és a munkahelyi lehetőségek kapcsán, hangsúlyozva, hogy ha valaki keveset keres, akkor rossz helyen dolgozik, és jobb munkát kell keresnie. Kifejtette, hogy a vidéki munkaerőhiány miatt a vállalkozások vagy emelnek a béren, vagy külföldi munkavállalókat hoznak be. Kiemelte a magyar nagyvállalkozók, például Mészáros Lőrinc jelentőségét a munkahelyteremtésben, és az ő minisztériuma preferenciáját a magyar cégek versenyében, még ha az európai szabályokat érinti is. Az államadósságról elmondta, hogy a jelenlegi magas szint forrása a Kádár-korszak kommunista rendszerének adóssága, amit nem engedtek el a rendszerváltás után, így az tovább terheli az országot.
Lázár János a migráció és politikai kapcsolatok jelentőségéről
2 cikk
Jobboldali

Jobboldali
Lázár János a kormány és a Tisza Párt közötti különbségekről beszélt, kiemelve, hogy a kormány szerint a migráció elleni védelem sikeres, míg a Tisza Párt Brüsszel érdekeit szolgálja, és idővel beengedheti a migránsokat. Említette a magyarok véleményét az ukrán EU-csatlakozásról, valamint a Voks 2025 szavazást is. Magyar Pétert és Manfred Webert összefüggésbe hozta politikai feszültségekkel, különösen a mentelmi jog kérdésében.
Lázár János a vasúti késések és az utasok tájékoztatása kapcsán
2 cikk
Balközép


Balközép
Lázár János szerint a késési biztosítás bevezetése óta 127 ezer jegy után fizettek kártérítést, összesen több mint 82 millió forintot, miközben az utasoktól származó bevétel 7,2 milliárd forint volt. Lázár azt állítja, hogy aki késett, az tud róla, és nincs szükség adatbázisra a késések nyilvántartásához. A Vonatinfó alkalmazás megszüntetése után Vitézy Dávid bírálta a minisztert, mert szerinte az utasoknak joguk van tájékozódni a vonatok késéséről, és az új felület nem megfelelően pótolja az elveszített funkciókat. A Holavonat.hu felületet fejlesztő hobbivasutasok cáfolták a politikai motivációt és megtagadták adatlopás vagy túlterheléses támadás vádját, azonban az oldal leállt a politikai retorziók miatt. Az ügy széles körű vitát váltott ki a magyar vasúti közlekedés átláthatóságáról és az utasok tájékoztatásáról.
Vita és leállítások a vasúti késéskövető szolgáltatások körül Magyarországon
2 cikk
Balközép


Balközép
Egy új vonatkéséskövető weboldal, a Holavonat.hu indítása után az építési és közlekedési miniszter azt adathalász oldalnak nevezte, és politikai motivációkkal vádolta a fejlesztőket. A fejlesztők politikai retorziók miatt leállították az oldalt. Alternatívaként a Vonatterkep.hu továbbra is elérhető a vonatok követésére. A miniszter kritikája éles reakciókat váltott ki, többek között Vitézy Dávidé, aki a minisztert a vasúti helyzet rombolásával vádolta. Közben a Vonatinfó szolgáltatást is leállították, amely korábban a MÁV applikációjában elérhető volt. A Vonatinfó leállítása újabb problémákat vet fel a vonatkésésekkel és az utastájékoztatással kapcsolatban.
Vidéki kórházi osztálybezárások és a betegek biztonságának veszélyeztetése Magyarországon
2 cikk
Balközép


Balközép
A dél-alföldi régió kisebb kórházainak, különösen a szentesi Dr. Bugyi István Kórháznak a súlyos orvoshiánnyal és osztálybezárásokkal járó leépülése veszélyezteti a betegek biztonságát. A szülészeti osztály 2023 elején bezárt, aminek következtében tragikus események történtek, például egy kismama elvesztette életét a megfelelő ellátás hiányában. Az intézmények személyi és infrastruktúrális hiányosságai, valamint a kórházak közötti átszervezések nem mindig átláthatóak és tervezettek, ami a betegek ellátásának nehézségeit fokozza. Több kórházi osztály ideiglenesen vagy véglegesen bezárt, bemutatva a magyar egészségügy régiós problémáit és a betegellátás veszélyeit. Az érintett szervezetek részéről gyakran hiányzik az átfogó tájékoztatás és felelősségvállalás.
Vitézy Dávid kritikája a Flirt vonatok menetrendi problémái miatt Szabadbattyánban történt megállóról
2 cikk
Balközép


Balközép
Egy expresszvonat menetrenden kívüli megállót tartott Szabadbattyánban, mert a Flirt motorvonatok WC-je túlterhelt lett. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője szerint a közlekedési miniszter, Lázár János döntései eredményeként nincs megfelelő infrastruktúra a gyorsan megtelő mosdótartályok ürítésére. A miniszter a távolsági járműbeszerzéseket leállította, ami hozzájárul a távolsági vonatflotta gyenge állapotához, így konkrét felelősség terheli őt és a kormányt a kialakult helyzet miatt.
MÁV utastájékoztatási rendszerének változása és hatásai a balatoni vonatok késéseinél
2 cikk
Balközép

Balközép
A MÁV egységesítette utastájékoztatási rendszerét, megszüntetve a Vonatinfó élő térképét, amely korábban valós időben mutatta a vonatok helyzetét és késéseit. Az új EMMA platform nem kínál ilyen funkciót, így az utasok csak szakaszonként vagy járatonként tájékozódhatnak. Késések továbbra is tapasztalhatók a balatoni vonalakon, és politikai vita alakult ki a fejlesztés következményeiről.
Lázár János a Nagykállói fórumon a Fidesz kampánytempójáról és helyi ügyekről beszélt
2 cikk
Balközép


Balközép
A nagykállói fórumon Lázár János miniszter a Medián felmérése nyomán hangsúlyozta a Fidesz tagjainak aktivitását a közelgő választási kampányban, miközben kritikus kérdésekre is válaszolt. A feszült politikai hangulatot Simon Miklós országgyűlési képviselő idegessége és a helyi polgárok aktivitása jellemezte. Lázár beszélt az uniós támogatások és Ukrajna uniós csatlakozásának kérdéséről, valamint számos helyi infrastrukturális fejlesztési tervről, például vasútvonalak felújításáról és villamosít
Átalakul a GYSEV soproni pénzügyi osztálya és a tulajdonosi struktúra
2 cikk
Balközép


Balközép
A GYSEV soproni pénzügyi osztálya megszűnik, feladatait a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. veszi át az átalakuló vasúttársaság részeként. Az állami tulajdon kétharmadosra nőtt a GYSEV-ben, ami komoly átszervezésekkel és tulajdonosi változásokkal jár, köztük GYSEV Cargo részleg részleges kiszervezésével is. A soproni átszervezés bizonytalanságot kelt az alkalmazottak és a helyi közösség körében, miközben jogi viták is folynak a magyar és osztrák állam között a tulajdonosi jogok ügyében.