Világgazdaság
A BYD megerősítette a szegedi gyár építésének ütemtervét és kapacitását
9 cikk
+4
Jobbközép





Jobbközép
A BYD megerősítette, hogy a szegedi autógyár építése a tervek szerint halad, és az év végén megkezdik a gyártást, 300 ezer darabos éves csúcskapacitással. A vállalat cáfolta a Reuters azon értesülését, miszerint a tömegtermelést elhalasztanák, és Törökországban futtatnák fel a gyártást. Joó István kormánybiztos is "fake news"-nak nevezte a hírt, fotókkal illusztrálva a magyarországi építkezés előrehaladott állapotát a törökországihoz képest. A BYD emellett Budapestre telepíti európai üzleti központját, és két nagyszabású K+F programot indít magyar egyetemekkel együttműködve. A komáromi üzemben is bővítik a gyártást elektromos teherautókkal.
Németország és Magyarország ellenzi az Európai Bizottság új költségvetési tervezetét
9 cikk
Jobboldali




Jobboldali
Az Európai Bizottság bemutatta a 2028-2034 közötti időszakra vonatkozó új, közel kétezer milliárd eurós költségvetési tervezetét, amely új uniós adókat, közös hitelfelvételt és jelentős agrárköltségvetés-csökkentést tartalmaz. A javaslat kiemelt hangsúlyt fektet a védelmi kiadásokra és Ukrajna támogatására. Németország, Friedrich Merz kancellár vezetésével, határozottan elutasította a tervezetet, különösen az új adók és a közös eladósodás miatt, hangsúlyozva, hogy az EU-nak a meglévő forrásokból kell gazdálkodnia. Magyarország, Orbán Viktor miniszterelnök és Bóka János miniszter által képviselve, szintén elutasítja a javaslatot, kiemelve az Ukrajnának szánt aránytalanul nagy összeget és a magyar gazdákat érintő negatív hatásokat. A tervezet elfogadásához az összes tagállam egyhangú jóváhagyása szükséges, ami kemény vitákat vetít előre.