Kísérleti közösségi közlekedési projekt indul Gödöllőn a Hyundai Shucle platformjával

37,5% 12,5% 50,0%

A Hyundai Motor Company mesterséges intelligencián alapuló Shucle közlekedési platformjának első globális kísérleti projektje indul Magyarországon, Gödöllőn. A Dél-Korea és Magyarország közötti Gazdasági Innovációs Együttműködési Program keretében megvalósuló kezdeményezés célja a közösségi közlekedés hatékonyságának növelése, az üresjáratok és a károsanyag-kibocsátás csökkentése, valamint a várakozási idő rövidítése. A projekt 2025. augusztus 18. és október 31. között zajlik, és két új járművel bővíti Gödöllő jelenlegi buszhálózatát. A Shucle Dél-Koreában már 2021 óta sikeresen működik, és a gödöllői teszt megalapozhatja a platform nemzetközi terjeszkedését.

Főbb pontok

  • 1

    A Hyundai Motor Company Magyarországon indítja el a mesterséges intelligencián alapuló Shucle közlekedési platform első globális kísérleti projektjét.

  • 2

    A projekt a Dél-Korea és Magyarország közötti Gazdasági Innovációs Együttműködési Program (EIPP) keretében valósul meg.

  • 3

    A Shucle platform Gödöllő közösségi közlekedését fogja támogatni 2025. augusztus 18. és október 31. között.

  • 4

    A rendszer célja az üresjáratok minimalizálása, a károsanyag-kibocsátás csökkentése, a várakozási idő rövidítése és a közlekedési rendszer hatékonyságának javítása.

  • 5

    Dél-Koreában a Shucle már 2021 óta sikeresen működik városi és elővárosi mobilitási szolgáltatásokban.

  • 6

    A gödöllői projekt az első alkalom, hogy a platformot Dél-Koreán kívül tesztelik, és sikere esetén további nemzetközi terjeszkedést alapozhat meg.

Portálok közti különbségek

  • A Blikk cikke egy irreleváns bekezdést tartalmaz Császár Elődről, ami nem kapcsolódik a fő témához.

  • A Vezess.hu és a Piac & Profit kiemeli, hogy a projekt költségcsökkentést és javuló hatékonyságot céloz, valamint a Vezess.hu pontosítja a kísérleti időszak hosszát (12 hét).

  • A Világ Gazdaság címe szenzációhajhászabb, mint a többi portálé, hangsúlyozva, hogy „hatalmas ázsiai autógyártó” választotta Magyarországot, és „nem kínai”.

Frissítve: 2025. 08. 09. 10:04