Aug 11, 2025 • 10:14

Magyar Nemzet
Aug 11, 2025 • 10:14
Magyar Nemzet
Aug 11, 2025 • 05:52
Világ Gazdaság
Aug 11, 2025 • 10:57
Blikk
Aug 11, 2025 • 08:46
Portfolio
Aug 11, 2025 • 09:05
Telex
Aug 11, 2025 • 07:55
HVG
Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentése szerint az M100-as gyorsforgalmi út részben magántőkéből épülhet meg. A 32 kilométeres, Esztergomot az M1-es autópályával összekötő út várhatóan 500 milliárd forintba kerül a bonyolult műszaki megoldások, mint a völgyhidak és alagutak miatt. A közbeszerzést 2025-re, a kivitelezést 2026 végére tervezik, három szakaszra bontva. Az M1-es és M100-as csomópontja az MKIF feladata, de maga az M100-as út nem része a jelenlegi koncessziós szerződésnek. A projektet korábban, 2022-ben már elhalasztották egy beruházási stop miatt.
Az M100-as gyorsforgalmi út részben magántőkéből épülhet meg Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentése szerint.
A 32 kilométer hosszú út az M1-es autópályát köti össze Esztergommal, és várhatóan 500 milliárd forintba kerül a számos völgyhíd és alagút miatt.
A közbeszerzési eljárás kiírását 2025-re, a kivitelezés megkezdését pedig 2026 végére tervezik.
A beruházást három szakaszra bontják, melyekre együttesen vagy külön-külön is lehet pályázni.
Az M1-es és M100-as csomópontjának kivitelezése az MKIF feladata a meglévő koncessziós szerződés keretében, de az M100-as út többi része nem tartozik a szerződéses feladataik közé.
Az előzetes piaci konzultációra egyedül a Duna Aszfalt jelentkezett.
A projektet 2022-ben már elhalasztották egy beruházási stop miatt, akkor 335 milliárd forintos költséggel számoltak.
A helyi lakosok évek óta panaszkodnak az Esztergom környéki kamionforgalomra, ami indokolja az út megépítését.
A Blikk, Magyar Nemzet, Portfolio és Világ Gazdaság portálok részletesen foglalkoznak az M100-as gyorsforgalmi út tervezett építésével, a finanszírozási modellel (magántőke bevonása), a költségekkel és a kivitelezés ütemezésével. Mindegyik forrás kiemeli Lázár János bejelentését és az ÉKM állásfoglalását.
A Telex cikk szintén részletes, de hangsúlyozza a korábbi, 2022-es beruházási stopot és a projekt felfüggesztését, valamint megemlíti a korábbi közbeszerzés győzteseit (Strabag, Dömper Kft.).
A HVG cikk csupán címmel és rövid összefoglalóval szerepel, a teljes szöveg hiányzik, így nem ad részletes információt a témáról, csak a tényt közli a költségekről és a korábbi leállásról.