NAV adategyeztetési kampány indul az áfabevallások pontosságáért
Júl 29, 2025 • 07:35

Világ Gazdaság
Júl 29, 2025 • 08:30

24.hu
Júl 29, 2025 • 08:08

Menedzsment Fórum
Júl 29, 2025 • 09:39

ATV
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új adategyeztetési kampányt indít, amelynek célja az áfabevallási gyakoriság helyesbítése azon adózók körében, akik túllépték az éves bevallási értékhatárt, de nem tértek át havi vagy negyedéves bevallásra. Az érintetteknek 15 napjuk van a hibák kijavítására a NAV Ügyfélportálján keresztül, elkerülve ezzel a 300 ezer forintos mulasztási bírságot és a revíziót. A digitális adategyeztetési eljárás februárban indult, lehetőséget biztosítva a szankciók elkerülésére.
Főbb pontok
-
1
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új adategyeztetési kampányt indít az áfabevallásokkal kapcsolatban.
-
2
A kampány azokat az adózókat célozza, akik túllépték az éves áfabevallásra vonatkozó értékhatárt, de nem váltottak havi vagy negyedéves bevallásra.
-
3
Az adategyeztetés februárban indult digitális formában, lehetőséget adva a hibák kijavítására és a szankciók elkerülésére.
-
4
Az érintetteknek 15 napjuk van az adategyeztetés elvégzésére a NAV Ügyfélportálján keresztül.
-
5
A határidő elmulasztása 300 ezer forintos mulasztási bírságot és időigényesebb revíziót vonhat maga után.
Portálok közti különbségek
-
•
A Magyar Hírlap, Economx, Világ Gazdaság és Infostart cikkek rövidebbek és lényegre törőbbek, míg az ATV, Piac & Profit, 24.hu és Menedzsment Fórum részletesebben fejtik ki a NAV közleményét, de mindegyik portál ugyanazokat a kulcsfontosságú információkat emeli ki.
-
•
A Piac & Profit és a Világ Gazdaság kiemeli, hogy a NAV célja nem a bírságolás, hanem a gyors javítás, és hogy az adategyeztetés egy innovatív gazdaságfehérítési eszköz.
-
•
Az ATV és a Piac & Profit megemlíti, hogy a NAV az online számlaadat-szolgáltatások, pénztárgépes adatok, valamint az étel- és italautomaták adatainak elemzéséből jutott az információkhoz.