Háborús események és kamatpolitika befolyásolja az üzemanyagárakat

66,7% 33,3%

Főbb pontok

  • 1

    Az orosz-ukrán háború és a béketárgyalások elakadása befolyásolja az olaj- és devizapiacot.

  • 2

    Munkácsot orosz rakétatámadás érte, ami magyar szempontból is fontos esemény.

  • 3

    Ukrajna drónokkal támadta az orosz olajfinomítókat és a Barátság kőolajvezeték elosztóállomását.

  • 4

    Az amerikai kamatpolitika és a Fed döntései hatással vannak az olajárakra.

  • 5

    India orosz olajvásárlásai miatti esetleges amerikai vámok tovább drágíthatják az olajat.

  • 6

    A magyar üzemanyagárak a régiós összehasonlításban a benzin esetében javultak, a gázolaj továbbra is drága.

  • 7

    Ukrajna ismét megtámadta a Barátság kőolajvezetéket, ami megszakította az orosz olajszállítást Magyarország és Szlovákia felé.

  • 8

    Szijjártó Péter külügyminiszter a támadást kísérletnek értékelte Magyarország háborúba rángatására.

  • 9

    Magyarország jelentős mennyiségű földgázt és áramot szállít Ukrajnának.

  • 10

    A magyar finomítók az Ural típusú olajra optimalizáltak, az Adria vezeték kapacitása és a tranzitdíjak miatt az orosz olajról való leválás nehézségekbe ütközik.

Portálok közti különbségek

  • A Menedzsment Fórum cikke az orosz rakétatámadást Munkács ellen említi, mint az orosz szándékok jelzését, és az ukrán dróntámadásokat az orosz olajipar ellen az amerikai elnök jóváhagyásával hozza összefüggésbe, Kína fejlődésének visszafogását célozva. A cikk kritizálja a magyar kormányt, amiért alternatíva nélkül kizárólag Moszkvára hagyatkozik az energiaellátásban, és az orosz forráshoz való ragaszkodást anyagi, nem ellátási kérdésnek tekinti.

  • A Magyar Nemzet cikke az ukrán támadásokat a Barátság kőolajvezeték ellen politikai nyomásgyakorlásként értelmezi, és kiemeli, hogy Magyarország jelentős energiát szállít Ukrajnának. Szijjártó Péter nyilatkozatát idézi, miszerint a támadásokkal Magyarországot akarják a háborúba rángatni. A cikk hangsúlyozza, hogy az Unecsa állomás kifejezetten a magyar és szlovák szállításokat szolgálja, és a magyar olajellátás 58 százaléka onnan érkezik. A Mol finomítóinak Ural olajra való optimalizáltságát és az Adria vezeték korlátait említi, valamint Horvátország magas tranzitdíjait.

Frissítve: 2025. 08. 23. 06:08