Erősödő kínai autómárka-jelenlét a magyar használtautó-piacon

28,6% 14,3% 42,9% 14,3%

A kínai autómárkák, mint az Omoda, Jaecoo, MG és BYD, jelentősen megerősítették pozíciójukat a magyar használtautó-piacon 2025 első hét hónapjában. Az érdeklődés irántuk látványosan nőtt, új modellek jelentek meg a toplistákon, és a meglévő típusok iránti kereslet is emelkedett. A siker hátterében a magas alapfelszereltség, modern dizájn, fejlett technológia és kedvező ár áll, kiegészülve a gyors modellfrissítésekkel és az erős marketinggel.

Főbb pontok

  • 1

    A kínai autómárkák jelenléte jelentősen erősödött a magyar használtautó-piacon 2025 első hét hónapjában a 2024-es adatokhoz képest.

  • 2

    Az Omoda és a Jaecoo márkák új szereplőként törtek az élmezőnybe, az Omoda 5 és Jaecoo 7 modellek a 4. és 5. helyen landoltak a toplistán.

  • 3

    Az Omoda 5 átlagára 10,5 millió forint, a Jaecoo 7 átlagára 13,8 millió forint, átlagéletkoruk fél év alatti.

  • 4

    Az MG ZS modell iránti kereslet több mint megháromszorozódott.

  • 5

    A BYD immár három modellel (Atto 3, Seal, Dolphin) is képviselteti magát a legnépszerűbb kínai típusok között.

  • 6

    A BYD Seal modell iránti érdeklődés két és félszeresére nőtt 2025-ben 2024-hez képest, átlagára meghaladja a 16 millió forintot.

  • 7

    A BYD Dolphin átlagára 11,4 millió forint, a vásárlók alig több mint 5000 kilométert futott, egy év alatti autókhoz jutnak.

  • 8

    A kínai márkák sikerét a magas alapfelszereltség, modern dizájn, naprakész technológia és kedvezőbb ár magyarázza az európai/japán versenytársakhoz képest.

  • 9

    A gyors modellfrissítések, az elektromos és hibrid kínálat erősítése, valamint az intenzív marketing és kereskedőhálózat kiépítése is hozzájárul a bizalom növeléséhez.

Portálok közti különbségek

  • A Vezess.hu, Pénzcentrum, Economx, Magyar Nemzet, Világ Gazdaság, Piac & Profit és HVG cikkek mind ugyanazt a Használtautó.hu által szolgáltatott adatbázist és Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetőjének nyilatkozatát használják fel, így a tényszerű információk nagyrészt megegyeznek.

  • A Vezess.hu cikk a legátfogóbb, részletesebben kitér a BYD Seal és Dolphin modellek adataira, és képeket is említ.

  • A Pénzcentrum és Economx cikkek szinte azonos tartalommal bírnak, mindkettő kiemeli Koralewsky Márk nyilatkozatát a kínai autók vonzerejéről.

  • A Magyar Nemzet cikk megemlíti, hogy az Omoda és Jaecoo a Chery-csoporthoz tartozik, ami a többi cikkben nem szerepel.

  • A Világ Gazdaság cikk a többihez képest kiegészítő információkat is tartalmaz a hazai használt autók piacának általános átrendeződéséről, az átlagos kínálati árról, a hirdetések árkategóriás megoszlásáról és az üzemanyag-típusok arányáról.

  • A Piac & Profit cikk egy kapcsolódó cikket is említ az elektromos autók globális eladásainak növekedéséről, ami a többi portálon nem található meg.

  • A HVG cikk rövidebb, tömörebb összefoglalást ad, de a főbb adatok és Koralewsky Márk nyilatkozata abban is szerepel.

Frissítve: 2025. 08. 19. 12:22