Aug 19, 2025 • 10:44

Economx
Aug 19, 2025 • 10:44
Economx
Aug 19, 2025 • 09:34
Magyar Nemzet
Aug 19, 2025 • 09:25
Világ Gazdaság
Aug 19, 2025 • 12:02
Pénzcentrum
A kínai autómárkák, mint az Omoda, Jaecoo, MG és BYD, jelentősen megerősítették pozíciójukat a magyar használtautó-piacon 2025 első hét hónapjában. Az érdeklődés irántuk látványosan nőtt, új modellek jelentek meg a toplistákon, és a meglévő típusok iránti kereslet is emelkedett. A siker hátterében a magas alapfelszereltség, modern dizájn, fejlett technológia és kedvező ár áll, kiegészülve a gyors modellfrissítésekkel és az erős marketinggel.
A kínai autómárkák jelenléte jelentősen erősödött a magyar használtautó-piacon 2025 első hét hónapjában a 2024-es adatokhoz képest.
Az Omoda és a Jaecoo márkák új szereplőként törtek az élmezőnybe, az Omoda 5 és Jaecoo 7 modellek a 4. és 5. helyen landoltak a toplistán.
Az Omoda 5 átlagára 10,5 millió forint, a Jaecoo 7 átlagára 13,8 millió forint, átlagéletkoruk fél év alatti.
Az MG ZS modell iránti kereslet több mint megháromszorozódott.
A BYD immár három modellel (Atto 3, Seal, Dolphin) is képviselteti magát a legnépszerűbb kínai típusok között.
A BYD Seal modell iránti érdeklődés két és félszeresére nőtt 2025-ben 2024-hez képest, átlagára meghaladja a 16 millió forintot.
A BYD Dolphin átlagára 11,4 millió forint, a vásárlók alig több mint 5000 kilométert futott, egy év alatti autókhoz jutnak.
A kínai márkák sikerét a magas alapfelszereltség, modern dizájn, naprakész technológia és kedvezőbb ár magyarázza az európai/japán versenytársakhoz képest.
A gyors modellfrissítések, az elektromos és hibrid kínálat erősítése, valamint az intenzív marketing és kereskedőhálózat kiépítése is hozzájárul a bizalom növeléséhez.
A Vezess.hu, Pénzcentrum, Economx, Magyar Nemzet, Világ Gazdaság, Piac & Profit és HVG cikkek mind ugyanazt a Használtautó.hu által szolgáltatott adatbázist és Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetőjének nyilatkozatát használják fel, így a tényszerű információk nagyrészt megegyeznek.
A Vezess.hu cikk a legátfogóbb, részletesebben kitér a BYD Seal és Dolphin modellek adataira, és képeket is említ.
A Pénzcentrum és Economx cikkek szinte azonos tartalommal bírnak, mindkettő kiemeli Koralewsky Márk nyilatkozatát a kínai autók vonzerejéről.
A Magyar Nemzet cikk megemlíti, hogy az Omoda és Jaecoo a Chery-csoporthoz tartozik, ami a többi cikkben nem szerepel.
A Világ Gazdaság cikk a többihez képest kiegészítő információkat is tartalmaz a hazai használt autók piacának általános átrendeződéséről, az átlagos kínálati árról, a hirdetések árkategóriás megoszlásáról és az üzemanyag-típusok arányáról.
A Piac & Profit cikk egy kapcsolódó cikket is említ az elektromos autók globális eladásainak növekedéséről, ami a többi portálon nem található meg.
A HVG cikk rövidebb, tömörebb összefoglalást ad, de a főbb adatok és Koralewsky Márk nyilatkozata abban is szerepel.