Aug 25, 2025 • 17:02

Economx
Aug 25, 2025 • 17:02
Economx
Aug 25, 2025 • 16:41
Demokrata
Aug 25, 2025 • 08:19
Mandiner
Aug 25, 2025 • 05:30
Infostart
Aug 25, 2025 • 08:39
Blikk
Aug 25, 2025 • 07:58
24.hu
Aug 25, 2025 • 11:07
Telex
A Keleti pályaudvar augusztus 25-től szeptember 20-ig tartó műszaki felújítása miatt az állomás teljesen lezárásra került. A MÁV-csoport és a BKK alternatív közlekedési lehetőségeket biztosít, mint például pótlóbuszokat, expresszvillamosokat és sűrűbb metrójáratokat. A vonatok ideiglenesen más fővárosi pályaudvarokról indulnak és oda érkeznek, jelentős menetrendi változásokra kell számítani, különösen a nemzetközi forgalomban. Az utasoknak javasolt tájékozódniuk utazás előtt a változásokról.
A Keleti pályaudvar műszaki felújítása augusztus 25-én kezdődött és szeptember 20-ig tart, ez idő alatt az állomás teljesen lezárásra kerül.
A felújítás a kritikus vasúti infrastruktúrát érinti, beleértve a vágányokat, váltókat és a felsővezeték-hálózatot.
A MÁV-csoport ígérete szerint a menetrendi kínálat nem csökken, a vonatok kapacitása hasonló vagy nagyobb marad, de az induló- és végállomások ideiglenesen megváltoznak.
A Keleti pályaudvar szerepét ideiglenesen a Nyugati pályaudvar, Kelenföld, Kőbánya-felső, Rákos és Újpest állomások, valamint további átszálló pontok veszik át.
A BKK és a MÁV-csoport pótlóbuszokat, expresszvillamosokat (37E) és sűrűbb metrójáratokat (M2) indít a megnövekedett forgalom kezelésére.
Bizonyos BKK járatokon elfogadják a MÁV vasúti jegyeket és bérleteket a Keleti pályaudvar lezárása alatt.
A nemzetközi vonatok esetében jelentős menetrendi változásokra és az utazási idő megnövekedésére kell számítani.
A Keleti pályaudvar aluljáró szintjén az Utascentrum és a Kormányablak, valamint a Rendőrség továbbra is üzemel, de a jegykiadó automaták és a Prémium váró nem lesznek elérhetők.
Az Economx, Demokrata, Portfolio, Mandiner, 24.hu és Infostart portálok alapvetően tényközlő, tájékoztató jellegű cikkeket közölnek a felújításról és a változásokról, kiemelve a MÁV és BKK által nyújtott információkat, valamint Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatójának nyilatkozatait.
A Blikk két cikke közül az egyik (Mennyi hely lesz...) kritikusabb hangvételű, kiemeli az utasok elégedetlenségét és a lezárás időzítését az iskolakezdéssel, mint lehetséges problémát. Személyes véleményeket is bemutat, például Zsombor és Evelin nyilatkozatait.
Az 168.hu címe ('Budapesti közlekedési káosz') már a címben is negatívabb hangvételt üt meg, és a rövid szöveg is a 'kaosz' szót használja, ami véleményt tükröz, szemben a többi portál semlegesebb megfogalmazásával.
A kormányközeli és kormányfüggetlen portálok között nem tapasztalható jelentős eltérés a tények közlésében, azonban a Blikk és az 168.hu a hangvételükben és a hangsúlyokban eltérnek a többi, inkább hivatalos tájékoztató jellegű cikktől.