Aug 23, 2025 • 15:05

Mandiner
Aug 23, 2025 • 15:05
Mandiner
Aug 23, 2025 • 12:48
Economx
Aug 23, 2025 • 14:32
24.hu
Aug 23, 2025 • 13:15
Portfolio
Aug 23, 2025 • 11:35
Pénzcentrum
Aug 23, 2025 • 14:21
Telex
Aug 23, 2025 • 13:25
HVG
Aug 23, 2025 • 12:28
Népszava
Hétfőn kezdődik a Keleti pályaudvar négy hétig tartó felújítása, amelyet a MÁV-csoport az év legnagyobb karbantartási beruházásának nevezett. Hegyi Zsolt vezérigazgató arra kéri az utasokat, hogy indulás előtt tájékozódjanak a változásokról, mivel a karbantartási munkák miatt elkerülhetetlenek a lezárások és átszállások. A felújítás során kritikus infrastruktúra-elemeket cserélnek, amelyek eddig lassították a forgalmat. A távolsági vonatok végállomásai más budapesti állomásokra, például a Nyugati pályaudvarra és Kelenföldre kerülnek át, míg az elővárosi járatok Kőbánya felsőig közlekednek. A BKK expresszvillamost indít, és a MÁV is részletes tájékoztatást nyújt online felületein.
Hétfőn kezdődik a Keleti pályaudvar négy hétig tartó felújítása, amelyet a MÁV-csoport az év legnagyobb karbantartási beruházásának nevezett.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója arra kérte az utasokat, hogy indulás előtt tájékozódjanak a változásokról, és ne a megszokás alapján közlekedjenek.
A felújítás során kritikus infrastruktúra-elemeket cserélnek és javítanak, amelyek eddig lassították a forgalmat.
A távolsági vonatok végállomásai átkerülnek a Nyugati pályaudvarra, Budapest-Kelenföldre és Kőbánya-Kispestre.
A hatvani és újszászi vonal elővárosi járatai Kőbánya felsőig közlekednek, ahol új átszállópont létesül.
A BKK expresszvillamost indít (37E) a Blaha Lujza tér és Kőbánya felső között, és sűrűbben közlekedő járatokkal segíti az utasokat.
A MÁV folyamatosan frissülő aloldalán, az online menetrendi keresőkben, az EMMA-n, a jegy.mav.hu-n, valamint a MÁV és MÁV+ applikációban is elérhetők a változásokról szóló információk.
A felújítás augusztus 25. és szeptember 20. között zajlik, az utazási idő megnövekedhet.
A Nyugat, Magyar Hírlap, Portfolio, Demokrata, Pénzcentrum és Világ Gazdaság részletesebben kitér a konkrét közlekedési alternatívákra és átszállási pontokra (pl. Kőbánya felső, MÁV-buszok, 37-es villamoscsalád), míg a Telex, HVG, Népszava és 444 általánosságban említi a változásokat és a tájékozódás fontosságát.
A 444 portál megemlíti a beruházás 4,5 milliárd forintos értékét, valamint azt, hogy a vágányzár idejét az iskolakezdésre időzítették, mert szerintük ez jár a legkevesebb utassérelemmel, ami más cikkekben nem szerepel.
A HVG egy Publicus felmérésre hivatkozva megjegyzi, hogy az utasok fele elégedetlen a MÁV-val, de a Fidesz-szavazók többsége elégedett, ez az információ más cikkekben nem található meg.
A Magyar Nemzet kiemeli, hogy a BKK is segíteni fogja az utasokat expresszvillamossal és sűrűbben közlekedő járatokkal, valamint a vonatokra érvényes jegyekkel is lehet utazni bizonyos fővárosi járatokon, ami más portálokon kevésbé hangsúlyos.
A Világ Gazdaság és Pénzcentrum részletesebben kitér a MÁV tájékoztatási felületeire (mavcsoport.hu/keleti, EMMA, jegy.mav.hu, MÁV és MÁV+ applikáció).