A BYD megerősítette a szegedi gyár építésének ütemtervét és kapacitását

44,4% 44,4% 11,1%

A BYD megerősítette, hogy a szegedi autógyár építése a tervek szerint halad, és az év végén megkezdik a gyártást, 300 ezer darabos éves csúcskapacitással. A vállalat cáfolta a Reuters azon értesülését, miszerint a tömegtermelést elhalasztanák, és Törökországban futtatnák fel a gyártást. Joó István kormánybiztos is "fake news"-nak nevezte a hírt, fotókkal illusztrálva a magyarországi építkezés előrehaladott állapotát a törökországihoz képest. A BYD emellett Budapestre telepíti európai üzleti központját, és két nagyszabású K+F programot indít magyar egyetemekkel együttműködve. A komáromi üzemben is bővítik a gyártást elektromos teherautókkal.

Főbb pontok

  • 1

    A BYD megerősítette, hogy a szegedi gyár építése a tervek szerint halad, és az év végén tervezik megkezdeni a gyártást.

  • 2

    A szegedi gyár tervezett éves csúcskapacitása 300 ezer darab autó marad.

  • 3

    Jelenleg 150 magyar és európai beszállító minősítésén dolgoznak a helyi ellátási lánc erősítése érdekében.

  • 4

    Joó István kormánybiztos, a HIPA vezérigazgatója cáfolta a Reuters azon értesülését, miszerint a BYD elhalasztaná a tömegtermelést Szegeden, és Törökországban futtatná fel a gyártást.

  • 5

    A BYD európai üzleti központját Hollandiából Budapestre telepítik, ami több ezer munkahelyet teremt.

  • 6

    Két nagyszabású, összesen mintegy 250 millió eurós kutatás-fejlesztési programot indítanak hazai egyetemekkel együttműködve.

  • 7

    A BYD komáromi üzemében elektromos buszok mellett elektromos meghajtású teherautókat is gyártanak majd, ami 620 új munkahelyet jelent.

  • 8

    A Mandiner és a Világgazdaság is kiemeli, hogy a Reuters cikke "fake news" volt, és a törökországi gyár építése még nem kezdődött el érdemben.

  • 9

    A Magyar Nemzet és a Világgazdaság szerint általános hangulatkeltés zajlik a magyarországi kínai beruházások körül.

Portálok közti különbségek

  • A Pénzcentrum és az Infostart részletesebben kitér a BYD kutatás-fejlesztési programjaira és azok céljaira, míg más portálok csak említik a programok létét.

  • A Mandiner és a Világgazdaság hangsúlyosabban foglalkozik a "fake news" narratívával, részletesen cáfolva a Reuters állításait, és utalva más, hasonlóan cáfolt kínai beruházásokról szóló hírekre (pl. CATL).

  • A Népszava kiemeli a kormányzati támogatások mértékét és a kínai cégekhez kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseket (víz-, csatornahálózat), valamint megemlíti az Európai Bizottság vizsgálatát, amelyről más portálok is írnak, de a Népszava kritikusabb hangnemet üt meg a kormányzati támogatásokkal kapcsolatban.

  • A Piac & Profit rövidebb, tömörebb összefoglalót ad, kevesebb háttérinformációval, mint a többi portál.

Frissítve: 2025. 07. 23. 16:35