Aug 14, 2025 • 07:08

Mandiner
Aug 14, 2025 • 07:08
Mandiner
Aug 14, 2025 • 06:01
Index
Aug 14, 2025 • 06:00
Magyar Hang
Aug 14, 2025 • 05:00
Telex
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) társadalmi egyeztetést indít a fővárosi éjszakai közlekedés átfogó átalakításáról, amely novemberben léphet életbe. A tervek szerint jelentősen megnő az éjjel-nappali járatok száma, több villamos és troli is közlekedik majd éjszaka, és a hálózat egyszerűbbé, utasbarátabbá válik. A módosításokra az utasigények változása, a belvárosi zsúfoltság és a lefedettség hiányosságai miatt van szükség. Az átalakítás nem jár többletköltséggel a fővárosnak, a meglévő kapacitásokat forgatják át. A metrók hosszabb üzemideje már bevezetésre került, ami az átalakítás első lépése volt.
A BKK társadalmi egyeztetést indít a budapesti éjszakai közlekedés átalakításáról, amely novemberben léphet életbe.
A tervek szerint a jelenlegi 3 éjjel-nappali járat helyett 28 lesz (21 busz, 3 troli, 4 villamos), és a teljes éjjeli járatok száma 50-ről 68-ra nőhet.
Az átalakítás célja az utasigények változásához való alkalmazkodás, a belvárosi zsúfoltság csökkentése és a lefedettség javítása a sűrűn lakott területeken.
Hétvégén négy villamos (1-es, 17A, 47-es, 6-os) közlekedne éjjel-nappal, hétköznap ezeken az útvonalakon buszok járnának.
Összesen 24 nappali troli- és autóbuszjárat is megjelenik az éjszakában, és több buszvonal meghosszabbított útvonalon közlekedhet.
Az éjszakai hálózat jobban igazodik majd a nappalihoz, egyszerűsítve a tájékozódást és csökkentve az átszállások számát.
A metrók üzemidejének meghosszabbítása (hétköznap éjfélig, hétvégén hajnal 1-ig) már megtörtént, ami az átalakítás első lépése volt.
A BKK célja, hogy az átalakítás ne jelentsen többletköltséget a fővárosnak, a meglévő kapacitásokat forgatják át.
A tervek szerint a főbb útvonalakon a követési idő legfeljebb 30 perc lesz éjszaka.
A társadalmi egyeztetés augusztus 14-től 31-ig tart a BKK honlapján, emellett lakossági fórumokat is tartanak.
A 24.hu és a Telex részletesebben kitér a konkrét busz- és trolijáratok számozására, amelyek éjjel-nappaliak lesznek, míg a Mandiner és a Magyar Hang általánosabban fogalmaz.
Az Index kiemeli, hogy az átalakítás célja az is, hogy az embereket a taxikból a közösségi közlekedésre ültessék át, és hangsúlyozza, hogy az új rendszer nem jelent többletköltséget a fővárosnak.
A Magyar Hang és a Telex is megemlíti Vitézy Dávid és a Podmaniczky Mozgalom szerepét a javaslatban, míg a Mandiner csak sajtóhírekre hivatkozik.
A Telex és a Magyar Hang részletesebben bemutatja a BKK által felosztott nyolc budapesti térségre vonatkozó változásokat, míg a többi portál csak általánosságban említi a lefedettség javítását.
A Mandiner és a Telex pontosítja a jelenlegi és tervezett éjjel-nappali járatok számát (3 helyett 28), valamint a teljes éjjeli járatok számát (50-ről 68-ra), míg a 24.hu és az Index kevésbé részletezi ezeket a számokat.