Júl 28, 2025 • 12:13

Index
Júl 28, 2025 • 12:13
Index
Júl 28, 2025 • 06:50
24.hu
Júl 28, 2025 • 12:31
Népszava
Júl 28, 2025 • 07:04
444
Júl 28, 2025 • 06:58
Telex
Befejeződött a Rákosrendezőn zajló vágányfelújítás, melynek eredményeként az esztergomi, szobi és veresegyházi vonalakon visszaáll a megszokott menetrend. A MÁV július 28-tól bővíti a hajnali és éjszakai járatokat, úgynevezett „bulijáratokat” indítva a hétvégi programokról hazatérők számára. A felújítás során több mint másfél kilométernyi vágányt építettek át, váltókat cseréltek, és megújult a felsővezeték-hálózat. A beruházás 3 milliárd forintból valósult meg, és a későbbi utószabályozási munkálatok után megszűnnek a sebességkorlátozások, javítva a vonatok közlekedését.
Befejeződött a vágányok felújítása Rákosrendezőn, melynek köszönhetően az esztergomi, szobi és veresegyházi vonalakon visszaáll a korábbi menetrend.
Július 28-tól bővítik a hajnali és éjszakai közlekedést, új „bulijáratokat” indítanak a hétvégi programokról hazatérők számára.
A felújítás során több mint másfél kilométernyi vágányt építettek át, közel egy tucat váltót cseréltek, és részben megújult a felsővezeték-hálózat.
A Teleki Blanka utca – Szegedi út találkozásánál lévő vasúti átjáró ismét használható az autósok számára.
Az augusztus és szeptember végére tervezett éjszakai utószabályozási munkálatok után mintegy 1500 méteren 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya, megszüntetve a késéseket okozó sebességkorlátozásokat.
A beruházás a MÁV saját forrásából, mintegy 3 milliárd forintból valósult meg.
A Népszava és a 444 hangsúlyozza a bulijáratok bevezetését és a menetrend visszaállását, részletesebben kitérve a műszaki munkálatokra és a sebességkorlátozások megszűnésére.
Az Index kiemeli a beruházás 3 milliárd forintos költségét és a felújítás során elvégzett konkrét munkálatokat (pl. 11 váltó cseréje).
A Mandiner, Demokrata, Magyar Hírlap, Economx és Magyar Nemzet részletesebben idézi Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatójának Facebook-bejegyzését, amelyben a felújítás céljait és a pontos műszaki paramétereket (pl. 5 km felsővezeték-hosszlánc megújítása, 13 váltó bekötése a központi rendszerbe) is ismerteti.
Az Infostart és a 24.hu részletesebben taglalja a menetrendi változásokat az egyes vonalakon (Budapest–Esztergom, S76, Budapest–Vác, Budapest–Veresegyház–Vác).
A Világ Gazdaság és az Economx kiemeli a MÁV Pályaműködtetési Zrt. szerepét a kivitelezésben és a felhasznált nagygépeket (pl. Kirow daru).
A Telex rövidebben fogalmaz, de megemlíti a MÁV honlapját, mint forrást, és kiemeli a metrók éjszakai menetrendjéhez való igazodást.