Aug 14, 2025 • 16:44

Index
Aug 14, 2025 • 16:44
Index
Aug 14, 2025 • 16:40
Magyar Nemzet
Aug 14, 2025 • 15:50
Világ Gazdaság
Aug 14, 2025 • 15:50
Világ Gazdaság
Aug 14, 2025 • 15:14
Index
Aug 14, 2025 • 14:43
Magyar Nemzet
Aug 14, 2025 • 14:29
Mandiner
Aug 14, 2025 • 14:16
Világ Gazdaság
Aug 14, 2025 • 14:05
Vadhajtások
Aug 14, 2025 • 13:40
Mandiner
Aug 14, 2025 • 13:04
Magyar Nemzet
Aug 14, 2025 • 12:04
Infostart
Aug 14, 2025 • 11:29
Magyar Hírlap
Aug 14, 2025 • 10:14
Világ Gazdaság
Aug 14, 2025 • 10:08
Vadhajtások
Aug 14, 2025 • 09:24
Vadhajtások
Aug 14, 2025 • 09:14
Index
Aug 14, 2025 • 09:11
Mandiner
Aug 14, 2025 • 16:30
Pénzcentrum
Aug 14, 2025 • 14:40
Blikk
Aug 14, 2025 • 14:27
Portfolio
Aug 14, 2025 • 14:02
Menedzsment Fórum
Aug 14, 2025 • 13:36
Blikk
Aug 14, 2025 • 13:20
Pénzcentrum
Aug 14, 2025 • 12:28
Totalcar
Aug 14, 2025 • 11:11
Menedzsment Fórum
Aug 14, 2025 • 10:45
Blikk
Aug 14, 2025 • 10:40
24.hu
Aug 14, 2025 • 10:26
Totalcar
Aug 14, 2025 • 09:28
Pénzcentrum
Aug 14, 2025 • 09:00
Blikk
Aug 14, 2025 • 15:54
Telex
Aug 14, 2025 • 15:31
Népszava
Aug 14, 2025 • 14:14
ATV
Aug 14, 2025 • 13:51
HVG
Aug 14, 2025 • 13:11
Telex
Aug 14, 2025 • 12:05
Népszava
Aug 14, 2025 • 09:08
Telex
Az elmúlt két napban több BKV busz is kigyulladt vagy füstölt Budapesten, ami miatt a BKV Zrt. azonnali és teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el a teljes flottáján. A balesetekben személyi sérülés nem történt. A BKV szerint az esetek egyediek és véletlenszerűek, és a flotta öregedése a beruházási források csökkenésének tudható be. Vitézy Dávid és Szentkirályi Alexandra is megszólalt az ügyben, eltérő politikai felelősségre vonási narratívákkal.
Két nap alatt három BKV autóbusz gyulladt ki vagy füstölt Budapesten, személyi sérülés nem történt.
A BKV azonnali, teljes körű tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el valamennyi autóbuszán.
A vizsgálatok kiterjednek az elektromos és üzemanyagrendszerekre, a motortér állapotára és a tűzoltó berendezések működőképességére.
Az eddigi vizsgálatok szerint az esetek egyediek és véletlenszerűek, műszaki vagy üzemeltetési összefüggés nem állapítható meg.
A kigyulladt buszok között volt egy 2015-ben beszerzett Karsan Atak és két 24 éves Mercedes-Benz Citaro, melyeket 2012-ben használtan szereztek be.
A BKV szakmai tapasztalatai szerint az autóbuszok optimális maximális életkora 10 év.
A tűzesetekben érintett idős Mercedes-Benz Citaro buszokat hónapokon belül új járművek váltják fel.
Vitézy Dávid szerint a Fidesz-kormány 2021-ben indoklás nélkül utasította el a BKV 30 milliárd forintos hitelkérelmét 380 új busz beszerzésére, ami akadályozta a flotta megújítását.
Szentkirályi Alexandra, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője Karácsony Gergely főpolgármestert szólította fel, hogy térjen haza nyaralásából és garantálja a budapestiek biztonságát, valamint azonnali vizsgálatot követelt.
Karácsony Gergely azonnali vizsgálatot rendelt el a BKV vezetésénél, és tájékoztatást kért a szükséges lépésekről.
Az Index, Pénzcentrum, Magyar Hírlap, 24.hu, Telex, Világ Gazdaság portálok a BKV hivatalos közleményére fókuszálnak, kiemelve a teljes flottavizsgálat elrendelését és a BKV álláspontját, miszerint az esetek egyediek és a flotta öregedése a beruházási források csökkenése miatt van.
A Magyar Nemzet, Mandiner, Origo, Demokrata, HírTV, Portfolio, Economx, Vadhajtások portálok hangsúlyosabban foglalkoznak Szentkirályi Alexandra kritikájával, aki Karácsony Gergelyt szólítja fel a nyaralásból való hazatérésre és a helyzet rendezésére, valamint a Fidesz-kormányhoz közelálló portálok gyakran "Kamu Geri" vagy hasonló kifejezésekkel illetik Karácsony Gergelyt.
A Népszava, 24.hu, Telex, 444, HVG, Menedzsment Fórum, Magyar Hang, Totalcar portálok Vitézy Dávid álláspontját is bemutatják, aki a Fidesz-kormányt teszi felelőssé a buszok elöregedéséért, mivel 2021-ben elutasították a BKV hitelkérelmét új buszok beszerzésére. Ezek a portálok gyakran kritikusabbak a kormánnyal szemben, vagy függetlenként pozícionálják magukat.
A Blikk és a Magyar Nemzet (Kit terhel a felelősség...) a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) véleményét is bemutatja, miszerint a felelősség az üzemeltetőt terheli, de elismerik, hogy vannak nehezen kizárható meghibásodások.
A Blikk (Még hat darab...) részletesebben elemzi a kigyulladt Mercedes Citaro buszok előéletét, kiemelve, hogy használtan, 11 évesen vásárolták őket Frankfurtból, és a típusnak korábban is voltak tűzesetei. Emellett Dorner Lajos (VEKE) véleményét is megosztja a meleg időjárás és az öreg buszok közötti összefüggésről.