Csődvédelmet kért a Pepco német leányvállalata, a magyar üzletek nincsenek veszélyben

44,4% 11,1% 33,3% 11,1%

A Pepco németországi leányvállalata csődvédelmet kért, mivel a 2022-es piacra lépés óta veszteségesen működik. Ez az átszervezés több tucat németországi üzlet bezárásával és mintegy 500 munkahely megszűnésével járhat. A Pepco Group azonban hangsúlyozza, hogy a németországi események nem érintik a magyarországi, 266 üzletből álló hálózatukat, amely továbbra is stabilan működik. A cégcsoport globálisan rekordbevételt ért el a harmadik negyedévben, és 50 millió eurós részvény-visszavásárlási programot indított. A vállalat a jövőben a magasabb árrésű Pepco és Dealz márkákra fókuszál, és a közép-kelet-európai terjeszkedést helyezi előtérbe.

Főbb pontok

  • 1

    A Pepco németországi leányvállalata csődvédelmet kért a berlini Charlottenburg kerületi bíróságtól.

  • 2

    A csődeljárás célja a németországi üzlethálózat átszervezése, mivel a 2022-es piacra lépés óta veszteségesen működik.

  • 3

    A 64 németországi üzletből több bezárása várható, és mintegy 500 dolgozó munkahelye kerülhet veszélybe.

  • 4

    A Pepco Group közleménye szerint a németországi események nem hozhatók összefüggésbe a magyarországi működéssel, a magyarországi 266 üzletet nem érinti a bezárás.

  • 5

    A Pepco Group összességében jól teljesít, a 2025. június 30-án véget ért harmadik negyedévben rekordbevételt, több mint 1 milliárd eurót ért el, ami 7,7 százalékos növekedés.

  • 6

    A vállalat 50 millió eurós részvény-visszavásárlási programot indított, jelezve a menedzsment szerint a részvények alulértékeltségét.

  • 7

    A Pepco tavaly kivonult az osztrák piacról, és a brit Poundland hálózatot is eladta, hogy a Pepco és Dealz márkákra fókuszáljon.

  • 8

    A cég stratégiája a terjeszkedésre épül, de ha egy piac tartósan nem jövedelmező, elhagyja azt.

Portálok közti különbségek

  • Az Index és a Blikk hangsúlyozza, hogy a magyarországi üzleteket nem érinti a németországi csőd, míg a HVG és a Mandiner rövidebben, tényközlőbben fogalmaz.

  • A Világ Gazdaság kiemeli a Pepco új üzleti modelljét és a magyar piac kulcsszerepét a cég régiós stratégiájában, pozitívabb képet festve a jövőről.

  • A Blikk és az ATV részletesebben kitér a németországi piac kihívásaira, mint a magas bérköltségek és az erős verseny.

  • Az Origo és a Demokrata is megemlíti a 2000 új üzlet nyitására vonatkozó korábbi ambiciózus terveket, szembeállítva azokat a jelenlegi helyzettel.

  • A Pénzcentrum részletesebben foglalkozik a csődvédelmi eljárás jogi hátterével és a 'védőpajzs eljárás' fogalmával.

Frissítve: 2025. 07. 28. 17:26