Jelentősen átalakul Budapest éjszakai tömegközlekedése

50,0% 50,0%

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az elmúlt 20 év legnagyobb éjszakai közlekedési átalakítását tervezi Budapesten, melynek célja a hálózati lefedettség növelése, a zsúfoltság csökkentése és a hatékonyság javítása. A módosítások nem járnak többletköltséggel. Augusztus 14-től társadalmi egyeztetés indul, és a tervek szerint 2024 novemberében vezetik be az új rendszert. A metrók üzemidejét már meghosszabbították, és a jövőben jelentősen megnő az éjjel-nappal közlekedő járatok száma, beleértve villamosokat és trolikat is. Egyszerűsítik a jelzésrendszert és az utasok tájékoztatását.

Főbb pontok

  • 1

    A BKK jelentős átalakítást tervez Budapest éjszakai közlekedésében, amely az elmúlt 20 év legnagyobb módosítása lesz.

  • 2

    A változtatások célja a hálózati lefedettség növelése, a zsúfoltság csökkentése a belvárosban és a kihasználtság javítása a külvárosokban.

  • 3

    A tervek szerint az átalakítás nem jár többletköltséggel a főváros számára, a meglévő kapacitásokat forgatják át hatékonyabban.

  • 4

    Augusztus 14-től augusztus 31-ig társadalmi egyeztetés zajlik a javaslatokról, majd lakossági fórumokat is tartanak.

  • 5

    Az új rendszer várhatóan 2024 novemberében indul el, az eredmények kiértékelése szeptemberben történik.

  • 6

    A metrók üzemidejét már június 1-től meghosszabbították Vitézy Dávid javaslatára.

  • 7

    A jelenlegi 3 éjjel-nappali járat helyett 28 lesz (21 busz, 3 troli, 4 villamos), és további 40 éjszakai járat is elérhetővé válik.

  • 8

    Az 1-es, 17-es és 47-es villamosok hétvégente éjjel-nappal közlekednek majd.

  • 9

    Újdonságként éjjel-nappal közlekedő trolik is lesznek (75-ös, 77-es, 80-as).

  • 10

    Egyszerűsítik az éjszakai hálózat jelzésrendszerét, sok járat nappali számozással fog közlekedni, és törekednek az azonos megállók használatára.

  • 11

    A BKK nyolc térségre osztotta fel a fővárost az átalakítások kapcsán, melyek részletes tervei megtekinthetők online.

  • 12

    Széleskörű utastájékoztató kampányt terveznek, és utaskoordinátorokat is kiküldenek a helyszínre.

Portálok közti különbségek

  • A Magyar Hang részletesebben kitér a BKK háttérbeszélgetésének tényére, ahol a cikk is jelen volt, míg a Telex általánosabban említi a sajtótájékoztatót.

  • A Telex pontosítja, hogy a jelenlegi 50 éjjeli járat száma 68-ra nőhet, míg a Magyar Hang 40 további éjszakai járatot említ a 28 éjjel-nappali mellett.

  • A Telex részletesebben taglalja a metrók üzemszünetében közlekedő éjszakai buszok szerepét és a metrók feletti szakaszok lefedettségét.

  • A Telex megemlíti a Közlekedő Tömeg Egyesület javaslatait is, amelyek hozzájárultak az átalakítási tervekhez.

  • A Telex részletesebben kitér arra, hogy a BKK már tavaly októberben döntött az átalakításról, és három lehetséges opciót vizsgáltak meg.

Frissítve: 2025. 08. 14. 06:05