Aug 14, 2025 • 06:00

Magyar Hang
Aug 14, 2025 • 06:00
Magyar Hang
Aug 14, 2025 • 05:00
Telex
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az elmúlt 20 év legnagyobb éjszakai közlekedési átalakítását tervezi Budapesten, melynek célja a hálózati lefedettség növelése, a zsúfoltság csökkentése és a hatékonyság javítása. A módosítások nem járnak többletköltséggel. Augusztus 14-től társadalmi egyeztetés indul, és a tervek szerint 2024 novemberében vezetik be az új rendszert. A metrók üzemidejét már meghosszabbították, és a jövőben jelentősen megnő az éjjel-nappal közlekedő járatok száma, beleértve villamosokat és trolikat is. Egyszerűsítik a jelzésrendszert és az utasok tájékoztatását.
A BKK jelentős átalakítást tervez Budapest éjszakai közlekedésében, amely az elmúlt 20 év legnagyobb módosítása lesz.
A változtatások célja a hálózati lefedettség növelése, a zsúfoltság csökkentése a belvárosban és a kihasználtság javítása a külvárosokban.
A tervek szerint az átalakítás nem jár többletköltséggel a főváros számára, a meglévő kapacitásokat forgatják át hatékonyabban.
Augusztus 14-től augusztus 31-ig társadalmi egyeztetés zajlik a javaslatokról, majd lakossági fórumokat is tartanak.
Az új rendszer várhatóan 2024 novemberében indul el, az eredmények kiértékelése szeptemberben történik.
A metrók üzemidejét már június 1-től meghosszabbították Vitézy Dávid javaslatára.
A jelenlegi 3 éjjel-nappali járat helyett 28 lesz (21 busz, 3 troli, 4 villamos), és további 40 éjszakai járat is elérhetővé válik.
Az 1-es, 17-es és 47-es villamosok hétvégente éjjel-nappal közlekednek majd.
Újdonságként éjjel-nappal közlekedő trolik is lesznek (75-ös, 77-es, 80-as).
Egyszerűsítik az éjszakai hálózat jelzésrendszerét, sok járat nappali számozással fog közlekedni, és törekednek az azonos megállók használatára.
A BKK nyolc térségre osztotta fel a fővárost az átalakítások kapcsán, melyek részletes tervei megtekinthetők online.
Széleskörű utastájékoztató kampányt terveznek, és utaskoordinátorokat is kiküldenek a helyszínre.
A Magyar Hang részletesebben kitér a BKK háttérbeszélgetésének tényére, ahol a cikk is jelen volt, míg a Telex általánosabban említi a sajtótájékoztatót.
A Telex pontosítja, hogy a jelenlegi 50 éjjeli járat száma 68-ra nőhet, míg a Magyar Hang 40 további éjszakai járatot említ a 28 éjjel-nappali mellett.
A Telex részletesebben taglalja a metrók üzemszünetében közlekedő éjszakai buszok szerepét és a metrók feletti szakaszok lefedettségét.
A Telex megemlíti a Közlekedő Tömeg Egyesület javaslatait is, amelyek hozzájárultak az átalakítási tervekhez.
A Telex részletesebben kitér arra, hogy a BKK már tavaly októberben döntött az átalakításról, és három lehetséges opciót vizsgáltak meg.