Kísérleti közlekedési projekt indul Gödöllőn a Hyundai és a Shucle platform együttműködésével

40,0% 10,0% 50,0%

A Hyundai Motor Magyarországon indítja el a Shucle nevű, mesterséges intelligencián alapuló közlekedési platformjának első globális kísérleti projektjét. A Dél-Korea és Magyarország közötti Gazdasági Innovációs Együttműködési Program keretében megvalósuló kezdeményezés célja Gödöllő közösségi közlekedésének optimalizálása, az üresjáratok és a károsanyag-kibocsátás csökkentése, valamint a hatékonyság növelése. A Shucle dinamikus útvonaltervezést és rugalmas járműmegosztást tesz lehetővé, és ha a gödöllői teszt sikeres lesz, a platform nemzetközi terjeszkedése is megkezdődhet.

Főbb pontok

  • 1

    A Hyundai Motor Magyarországon indítja el a Shucle közlekedési platform első globális kísérleti projektjét.

  • 2

    A projekt a Dél-Korea és Magyarország közötti Gazdasági Innovációs Együttműködési Program (EIPP) keretében valósul meg.

  • 3

    A Shucle egy mesterséges intelligencián alapuló, igényreszponzív platform, amely a valós idejű ügyféligények alapján optimalizálja a járművek üzemeltetését.

  • 4

    A kísérleti projekt Gödöllő közösségi közlekedését segíti, a fenntarthatóságot szem előtt tartva.

  • 5

    Gödöllőn jelenleg 12 útvonalon öt busz üzemel, és augusztus 18. és október 31. között két új járművel bővül a flotta, melyek működését a platform támogatja.

  • 6

    A Shucle dinamikus útvonaltervezést és rugalmas járműmegosztást tesz lehetővé, csökkentve az üresjáratokat, a károsanyag-kibocsátást és a várakozási időt.

  • 7

    Dél-Koreában a Shucle már 2021 óta sikeresen működik városi és elővárosi mobilitási szolgáltatásokban.

  • 8

    A gödöllői projekt az első alkalom, hogy a platformot Dél-Koreán kívül tesztelik, és sikere esetén további nemzetközi terjeszkedést alapozhat meg.

Portálok közti különbségek

  • Az Infostart, Menedzsment Fórum, Magyar Hírlap, Vezess.hu, Magyar Nemzet, Portfolio, Blikk, Világ Gazdaság és Piac & Profit portálok mind ugyanazt a Hyundai közleményt dolgozták fel, így a cikkek tartalma nagyrészt megegyezik.

  • A Blikk cikke egy rövid, nem releváns kitérőt tartalmaz Császár Elődről és a TED-ről, ami eltér a többi portál szigorúan a témára fókuszáló megközelítésétől.

  • A Világ Gazdaság címe szenzációhajhászabb ('Most jelentették be: Magyarországot választotta egy hatalmas ázsiai autógyártó, de ezúttal nem kínai – indul a közlekedési projekt'), mint a többi portálé, amely inkább a projekt lényegére vagy helyszínére fókuszál.

  • A Menedzsment Fórum és a Magyar Nemzet címei kiemelik a mesterséges intelligencia szerepét ('az AI írja majd a menetrendet', 'Beköszönön Gödöllőre az MI'), míg más portálok általánosabban fogalmaznak.

  • A Vezess.hu cikkében szerepel a projekt hivatalos indulási dátuma (július 31.), ami a többi cikkben nem található meg.

  • A Piac & Profit cikkében egy kapcsolódó cikkre hivatkoznak a budapesti közösségi közlekedésben bevezetendő testkamerákról, ami szintén egyedi elem.

Frissítve: 2025. 08. 09. 18:49