Kísérleti közlekedési projekt indul Gödöllőn a Hyundai és a Shucle platform együttműködésével
Aug 09, 2025 • 10:01

Magyar Hírlap
Aug 09, 2025 • 07:57

Világ Gazdaság
Aug 09, 2025 • 06:43

Economx
Aug 09, 2025 • 12:12

Menedzsment Fórum
Aug 09, 2025 • 08:39

Portfolio
Aug 09, 2025 • 07:07

Piac & Profit
A Hyundai Motor Magyarországon indítja el a Shucle nevű, mesterséges intelligencián alapuló közlekedési platformjának első globális kísérleti projektjét. A Dél-Korea és Magyarország közötti Gazdasági Innovációs Együttműködési Program keretében megvalósuló kezdeményezés célja Gödöllő közösségi közlekedésének optimalizálása, az üresjáratok és a károsanyag-kibocsátás csökkentése, valamint a hatékonyság növelése. A Shucle dinamikus útvonaltervezést és rugalmas járműmegosztást tesz lehetővé, és ha a gödöllői teszt sikeres lesz, a platform nemzetközi terjeszkedése is megkezdődhet.
Főbb pontok
-
1
A Hyundai Motor Magyarországon indítja el a Shucle közlekedési platform első globális kísérleti projektjét.
-
2
A projekt a Dél-Korea és Magyarország közötti Gazdasági Innovációs Együttműködési Program (EIPP) keretében valósul meg.
-
3
A Shucle egy mesterséges intelligencián alapuló, igényreszponzív platform, amely a valós idejű ügyféligények alapján optimalizálja a járművek üzemeltetését.
-
4
A kísérleti projekt Gödöllő közösségi közlekedését segíti, a fenntarthatóságot szem előtt tartva.
-
5
Gödöllőn jelenleg 12 útvonalon öt busz üzemel, és augusztus 18. és október 31. között két új járművel bővül a flotta, melyek működését a platform támogatja.
-
6
A Shucle dinamikus útvonaltervezést és rugalmas járműmegosztást tesz lehetővé, csökkentve az üresjáratokat, a károsanyag-kibocsátást és a várakozási időt.
-
7
Dél-Koreában a Shucle már 2021 óta sikeresen működik városi és elővárosi mobilitási szolgáltatásokban.
-
8
A gödöllői projekt az első alkalom, hogy a platformot Dél-Koreán kívül tesztelik, és sikere esetén további nemzetközi terjeszkedést alapozhat meg.
Portálok közti különbségek
-
•
Az Infostart, Menedzsment Fórum, Magyar Hírlap, Vezess.hu, Magyar Nemzet, Portfolio, Blikk, Világ Gazdaság és Piac & Profit portálok mind ugyanazt a Hyundai közleményt dolgozták fel, így a cikkek tartalma nagyrészt megegyezik.
-
•
A Blikk cikke egy rövid, nem releváns kitérőt tartalmaz Császár Elődről és a TED-ről, ami eltér a többi portál szigorúan a témára fókuszáló megközelítésétől.
-
•
A Világ Gazdaság címe szenzációhajhászabb ('Most jelentették be: Magyarországot választotta egy hatalmas ázsiai autógyártó, de ezúttal nem kínai – indul a közlekedési projekt'), mint a többi portálé, amely inkább a projekt lényegére vagy helyszínére fókuszál.
-
•
A Menedzsment Fórum és a Magyar Nemzet címei kiemelik a mesterséges intelligencia szerepét ('az AI írja majd a menetrendet', 'Beköszönön Gödöllőre az MI'), míg más portálok általánosabban fogalmaznak.
-
•
A Vezess.hu cikkében szerepel a projekt hivatalos indulási dátuma (július 31.), ami a többi cikkben nem található meg.
-
•
A Piac & Profit cikkében egy kapcsolódó cikkre hivatkoznak a budapesti közösségi közlekedésben bevezetendő testkamerákról, ami szintén egyedi elem.