Növekvő árak és idősebb járművek a magyar használt autó piacon
A magyarországi használt autók piacán 2025 júniusában az átlagos kínálati ár 5,4 millió forint volt, ami 200 ezer forintos emelkedést jelent az előző évhez képest. A járművek átlagos életkora 12,7 év, a benzinesek 14,1, a dízelek 12,3 évesek. A dízel autók futásteljesítménye magasabb. A leggyakrabban hirdetett márkák a Volkswagen, BMW és Opel. Az elektromos autók kínálata jelentősen nőtt, míg a hibrideké csökkent. Az autó árát befolyásolja az állapot, a futásteljesítmény, a teljesítmény és a motor mérete. Egy készülő uniós rendelet szigoríthatja a műszaki vizsgákat.
Főbb pontok
-
1
2025 júniusában a meghirdetett használt autók átlagos kínálati ára 5,4 millió forint volt, ami 200 ezer forintos emelkedést jelent az előző évhez képest.
-
2
A hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti kategóriába tartozott.
-
3
A hirdetett járművek fele benzinmeghajtású volt, 41,6 százalékuk dízelmotorral szerelt.
-
4
Az elektromos autók kínálata éves szinten 34,3 százalékkal nőtt.
-
5
A hibrid autók kínálata 3,8 százalékkal csökkent az elmúlt egy évben.
-
6
A tíz legnépszerűbb eladásra szánt márka átlagos életkora 12,7 év volt.
-
7
A benzines autók átlagosan 14,1 évesek, a dízelek 12,3 évesek, utóbbiak átlagos futásteljesítménye 222 ezer kilométer.
-
8
A leggyakrabban hirdetett márkák a Volkswagen, a BMW és az Opel.
-
9
A Suzuki átlagéletkora 0,3 évvel csökkent, a BMW-é 0,5 évvel nőtt 2024 júniusához képest.
-
10
Az újszerű autók átlagosan 26,4 százalékkal drágábbak, mint a normál állapotúak, a sérült járművek ára 58,6 százalékkal alacsonyabb.
-
11
Minden ezer megtett kilométer 0,2 százalékkal csökkenti az autó árát.
-
12
A teljesítmény és a motor mérete emelheti az árat: 10 kW többlet 3,8 százalék, 100 köbcentiméter 3,3 százalék árnövekedést okoz.
-
13
A legdrágább márka a Mercedes-Benz (9,74 millió forint), a legolcsóbb az Opel (2,48 millió forint) volt júniusban.
Portálok közti különbségek
-
•
A Világ Gazdaság cikk megemlíti a készülő uniós rendeletet, amely szigoríthatja a műszaki vizsgákat, míg a 24.hu és a Piac & Profit cikkek nem térnek ki erre.
-
•
A 24.hu és a Piac & Profit cikkek kiemelik, hogy a hibridek kínálata csökkent az elmúlt évben, míg a Világ Gazdaság cikk csak az elektromos autók növekedését említi az alternatív hajtásoknál.
-
•
A Világ Gazdaság cikk részletesebben taglalja az árak alakulását a különböző márkák esetében, és konkrétan megnevezi a legdrágább és legolcsóbb márkákat.
-
•
A 24.hu és a Piac & Profit cikkek hangsúlyozzák, hogy a kínálat döntő többsége továbbra is elérhető árszinten mozog, míg a Világ Gazdaság cikk csak a százalékos megoszlást említi.