Aug 16, 2025 • 16:14

Világ Gazdaság
Aug 16, 2025 • 16:14
Világ Gazdaság
Aug 16, 2025 • 15:17
Economx
Aug 16, 2025 • 14:20
Index
Aug 16, 2025 • 14:07
Magyar Nemzet
Aug 16, 2025 • 13:52
Világ Gazdaság
Aug 16, 2025 • 16:04
Menedzsment Fórum
Aug 16, 2025 • 13:01
Menedzsment Fórum
A MÁV online jegyértékesítési rendszere szombat délelőtt rendszerhiba miatt leállt, de délutánra helyreállt a szolgáltatás. A hiba idején a jegyvásárlás csak személyesen volt lehetséges. Emellett a MÁV júliusi jelentése szerint a vonatok pontossága javult az előző évhez képest, de a viharok miatt mégis jelentős késések és kártérítések történtek.
A MÁV online jegyértékesítési felületei (MÁV app és jegy.mav.hu) rendszerhiba miatt szombat délelőttől nem működtek, de délutánra helyreállt a szolgáltatás.
A hiba elhárításáig a jegyvásárlás csak vonatokon, pénztárakban és automatáknál volt lehetséges.
A MÁV júliusi jelentése szerint a vonatok pontossága 80,43% volt, ami 8%-kal kedvezőbb az előző év azonos időszakához képest.
Júliusban a menetrendszerűségi adatokat főként a hónap eleji orkánerejű vihar befolyásolta, amely jelentős károkat okozott.
A MÁV mintegy 103 millió forint kártérítést fizetett ki az utasoknak a júliusi késések miatt.
Júliusban a vonatok 3,95%-a szenvedett el legalább 20 perces késést.
Az észak-balatoni fővonalon 68%, a 30-ason 73% körül alakult a menetrendszerűség júliusban.
A szegedi vasútvonal menetrendszerűsége tovább növekedett, meghaladta a 88%-ot.
Az Index cikke szerint az elmúlt hetekben más állami rendszerekben is voltak hibák, mint az EESZT, DÁP és a magyarorszag.hu.
A Világ Gazdaság (jobb, nem független) egy cikke a rendszerhiba helyreállásáról számol be, míg a többi portál (Economx, ATV, Blikk, Index, Népszava, 444, Portfolio, HVG, Infostart, 24.hu, Telex, Menedzsment Fórum) a leállásról tájékoztatott.
A Menedzsment Fórum (közép, független) és a Magyar Nemzet (jobb, nem független) részletesen foglalkozik a MÁV júliusi közlekedési jelentésével és a késésekkel kapcsolatos kártérítésekkel, míg a többi portál főként az online jegyvásárlás leállására fókuszál.
Az Index (jobbközép, nem független) az online jegyvásárlási hiba mellett megemlíti az elmúlt hetekben történt más állami rendszerhibákat is (EESZT, DÁP, magyarorszag.hu), szélesebb kontextusba helyezve a problémát.
Az ATV (bal, független) és a Blikk (közép, bizonytalan) cikkében a leadek szenzációhajhászabbak (pl. "Jegyvásárlási káosz: összeomlott a MÁV weboldala és applikációja", "Lehalt a MÁV online jegyvásárlási rendszere"), míg más portálok (pl. Népszava, Portfolio, HVG, Infostart, 24.hu) semlegesebb hangnemet használnak.
A 444 (bal, független) a leadben cinikus megjegyzést tesz ("Miért is működne?"), ami eltér a többi portál objektív hangnemétől.
A Telex (bal, független) megemlíti, hogy rákérdeztek a MÁV-nál a hiba okára és a javítás várható idejére, ami proaktívabb megközelítést mutat.