Rendszerhiba a MÁV online jegyértékesítésében, helyreállt a szolgáltatás

25,0% 12,5% 31,3% 31,3%

Főbb pontok

  • 1

    A MÁV online jegyértékesítési felületei (MÁV app és jegy.mav.hu) rendszerhiba miatt szombat délelőttől nem működtek, de délutánra helyreállt a szolgáltatás.

  • 2

    A hiba elhárításáig a jegyvásárlás csak vonatokon, pénztárakban és automatáknál volt lehetséges.

  • 3

    A MÁV júliusi jelentése szerint a vonatok pontossága 80,43% volt, ami 8%-kal kedvezőbb az előző év azonos időszakához képest.

  • 4

    Júliusban a menetrendszerűségi adatokat főként a hónap eleji orkánerejű vihar befolyásolta, amely jelentős károkat okozott.

  • 5

    A MÁV mintegy 103 millió forint kártérítést fizetett ki az utasoknak a júliusi késések miatt.

  • 6

    Júliusban a vonatok 3,95%-a szenvedett el legalább 20 perces késést.

  • 7

    Az észak-balatoni fővonalon 68%, a 30-ason 73% körül alakult a menetrendszerűség júliusban.

  • 8

    A szegedi vasútvonal menetrendszerűsége tovább növekedett, meghaladta a 88%-ot.

  • 9

    Az Index cikke szerint az elmúlt hetekben más állami rendszerekben is voltak hibák, mint az EESZT, DÁP és a magyarorszag.hu.

Portálok közti különbségek

  • A Világ Gazdaság (jobb, nem független) egy cikke a rendszerhiba helyreállásáról számol be, míg a többi portál (Economx, ATV, Blikk, Index, Népszava, 444, Portfolio, HVG, Infostart, 24.hu, Telex, Menedzsment Fórum) a leállásról tájékoztatott.

  • A Menedzsment Fórum (közép, független) és a Magyar Nemzet (jobb, nem független) részletesen foglalkozik a MÁV júliusi közlekedési jelentésével és a késésekkel kapcsolatos kártérítésekkel, míg a többi portál főként az online jegyvásárlás leállására fókuszál.

  • Az Index (jobbközép, nem független) az online jegyvásárlási hiba mellett megemlíti az elmúlt hetekben történt más állami rendszerhibákat is (EESZT, DÁP, magyarorszag.hu), szélesebb kontextusba helyezve a problémát.

  • Az ATV (bal, független) és a Blikk (közép, bizonytalan) cikkében a leadek szenzációhajhászabbak (pl. "Jegyvásárlási káosz: összeomlott a MÁV weboldala és applikációja", "Lehalt a MÁV online jegyvásárlási rendszere"), míg más portálok (pl. Népszava, Portfolio, HVG, Infostart, 24.hu) semlegesebb hangnemet használnak.

  • A 444 (bal, független) a leadben cinikus megjegyzést tesz ("Miért is működne?"), ami eltér a többi portál objektív hangnemétől.

  • A Telex (bal, független) megemlíti, hogy rákérdeztek a MÁV-nál a hiba okára és a javítás várható idejére, ami proaktívabb megközelítést mutat.

Frissítve: 2025. 08. 16. 16:21