Aug 08, 2025 • 13:21

Economx
Aug 08, 2025 • 13:21
Economx
Aug 08, 2025 • 12:02
Index
Aug 08, 2025 • 11:11
Magyar Nemzet
Aug 08, 2025 • 07:59
Index
Aug 08, 2025 • 12:30
Pénzcentrum
Aug 08, 2025 • 09:53
Portfolio
Aug 08, 2025 • 15:17
Nyugat
Aug 08, 2025 • 14:50
444
Aug 08, 2025 • 10:10
HVG
Technikai hiba miatt több magyar bank ügyfeleinek számláján duplán terheltek bankkártyás tranzakciókat augusztus 6-án. A Magyar Bankszövetség és az Országos Fizetési Szolgáltató (OFSZ) is megerősítette, hogy a probléma egy bankszektoron kívüli kártyaelfogadó, az OFSZ szállítójának hibás adatbázisából eredt. A bankok azonnal megkezdték a téves terhelések vizsgálatát és helyreállítását, az érintett összegeket automatikusan jóváírták az ügyfelek számláján. Az OFSZ elnézést kért az okozott kellemetlenségért, és hangsúlyozta, hogy a hiba elhárítása haladéktalanul megtörtént.
Augusztus 6-án több hazai bank ügyfeleinél tévesen duplán terheltek bankkártyás tranzakciókat.
A Magyar Bankszövetség közleménye szerint a hiba oka egy bankszektoron kívüli kártyaelfogadó technikai problémájára vezethető vissza.
Az Országos Fizetési Szolgáltató Zrt. (OFSZ) szállítójánál bekövetkezett technikai hiba okozta a problémát, tévesen küldtek el korábbi tranzakciós adatokat.
A bankok azonnal megkezdték az érintett tranzakciók vizsgálatát és az ügyfelek tájékoztatását.
A helytelen terhelések helyreállítása megtörtént, az ügyfeleknek nem volt teendőjük, a tévesen levont összegeket automatikusan jóváírták.
Az OFSZ elnézést kért az okozott kellemetlenségért, és hangsúlyozta, hogy a hiba marginális volt és rövid időn belül javították.
A Nyugat, 444, HVG, Privátbankár, Portfolio, Piac & Profit, Economx, Magyar Nemzet és Menedzsment Fórum portálok alapvetően a Magyar Bankszövetség közleményére hivatkozva számolnak be a hibáról, kiemelve, hogy a probléma külső szolgáltatótól ered, és a pénzeket már visszatérítették.
Az Index és az ATV részletesebben foglalkozik a hiba forrásával, konkrétan megnevezve az Országos Fizetési Szolgáltatót (OFSZ) mint a probléma okozóját. Az Index különösen hangsúlyozza, hogy az OFSZ csak az Index megkeresése után adott ki közleményt, és kritizálja a szervezet kezdeti kommunikációs hiányosságait és a felelősségvállalás késlekedését. Az Index kiemeli, hogy a bankok rendszerei automatikusan dolgozták fel a hibás adatbázist, és a bankok jelezték az OFSZ-nek, hogy vállalja a felelősséget.
Az ATV is az Index információira hivatkozva nevezi meg az OFSZ-t, és kitér arra, hogy a hiba több tízezer ügyfelet érinthetett, de a pontos számot nem közölték.