Aug 17, 2025 • 19:12

Világ Gazdaság
Aug 17, 2025 • 19:12
Világ Gazdaság
Aug 17, 2025 • 18:49
Economx
Aug 17, 2025 • 18:03
Index
Aug 17, 2025 • 14:38
Origo
Aug 17, 2025 • 12:56
Magyar Nemzet
Aug 17, 2025 • 08:58
Magyar Nemzet
Aug 17, 2025 • 08:46
Világ Gazdaság
Aug 17, 2025 • 19:41
Blikk
Aug 17, 2025 • 17:21
24.hu
Aug 17, 2025 • 13:39
Portfolio
Aug 17, 2025 • 13:16
Blikk
Aug 17, 2025 • 08:05
Portfolio
Aug 17, 2025 • 08:05
Portfolio
Aug 17, 2025 • 07:36
Blikk
Aug 17, 2025 • 20:33
HVG
Aug 17, 2025 • 19:19
Nyugat
Aug 17, 2025 • 18:02
444
Aug 17, 2025 • 09:52
Nyugat
Aug 17, 2025 • 08:34
HVG
Két vasúti incidens történt vasárnap Magyarországon: Szolnok és Szajol között egy magántársaság mozdonya majdnem összeütközött egy Nyírség IC-vel, miután nem állt meg egy tiltó jelzésnél és megrongált egy váltót. Személyi sérülés nem történt, de a vasúti biztosítóberendezés gyors reagálásának köszönhetően elkerülték a katasztrófát. Az eset jelentős késéseket és pótlóbuszos közlekedést okozott a záhonyi és békéscsabai fővonalon. Emellett Agárdon halálra gázolt egy gyalogost egy vonat, ami szintén fennakadásokat okozott a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon, de a helyszínelés befejezése után helyreállt a forgalom. A cikkek kitérnek a MÁV tájékoztatásának hiányosságaira és az utasok nehézségeire is.
Vasárnap délután Szolnok és Szajol között, Millérnél egy magántársaság szerelvény nélküli mozdonya nem állt meg egy tiltó jelzésnél, megrongált egy váltót, és egy olyan vágányra hajtott, ahol a Nyírség IC szabályosan közlekedett.
A két vonat 200 méterre állt meg egymástól, személyi sérülés nem történt, a vasúti biztosítóberendezés megakadályozta a balesetet.
Az eset miatt a záhonyi és békéscsabai fővonalon jelentős késésekre és pótlóbuszos átszállásra kellett számítani.
A MÁV applikációja és a kijelzők gyakran pontatlan tájékoztatást adtak a késésekről.
Szombaton a pécsi vonalon is fennakadás volt egy lerobbant motorvonat miatt, pótlóbuszokat kellett bevetni.
Vasárnap kora reggel Agárdon, a Camping utcai fénysorompós vasúti átjáróban egy gyalogost gázolt halálra egy sebesvonat.
A gázolás miatt Gárdony és Székesfehérvár között egy vágányon közlekedtek a vonatok, ami 15-20 perces késéseket és vonatkimaradásokat okozott.
A helyszínelés befejezése után Agárdnál feloldották a korlátozást, és helyreállhatott a menetrend.
A Volánbusz járatain a vasúti jegyek érvényesek voltak az érintett szakaszokon.
A HVG részletesen beszámol egy munkatársuk személyes tapasztalatairól a vonatpótlás és a tájékoztatás hiányosságai kapcsán, kiemelve a MÁV applikációjának pontatlanságát és a kommunikáció elégtelenségét. Emellett megemlíti a szombati pécsi vonalon történt fennakadást is.
A Blikk és a HVG (második cikk) olvasói beszámolókat is közöl a Szolnok-Szajol közötti esetről, részletezve az utasok nehézségeit, a tájékoztatás hiányát és a vonatok állapotát (pl. nem működő mosdó).
A Világ Gazdaság, Economx, Infostart, Index, 444, Magyar Hang, Telex, 24.hu és Magyar Nemzet cikkek főként a MÁV hivatalos közleményére támaszkodnak, részletesen ismertetve a baleset körülményeit és a forgalmi változásokat. Ezek a portálok kevésbé térnek ki az utasok tapasztalataira, inkább a tényekre és a MÁV által bevezetett intézkedésekre fókuszálnak.
Az Origo több cikket is közöl, amelyek közül az egyik (Súlyos hibát vétett a mozdonyvezető...) a beol.hu-ra hivatkozik, és hangsúlyozza a mozdonyvezető hibáját. Az Origo emellett külön cikkekben foglalkozik az agárdi gázolással, részletezve a baleset körülményeit és a forgalmi változásokat.
A Népszava, Nyugat, Magyar Hírlap, Portfolio, HírTV, és a 24.hu (az agárdi gázolásról szóló cikk) szintén a MÁV tájékoztatására építve számol be az eseményekről, elsősorban a tényekre és a forgalmi rend változásaira koncentrálva.
A Portfolio két cikke is az agárdi gázolásról szól, az egyik a baleset tényét, a másik a korlátozás feloldását emeli ki, mindkettő a MÁVinfrom közleményére hivatkozva.