Vasúti fennakadások és balesetek országszerte: két incidens is nehezítette a közlekedést

37,5% 9,4% 28,1% 25,0%

Két vasúti incidens történt vasárnap Magyarországon: Szolnok és Szajol között egy magántársaság mozdonya majdnem összeütközött egy Nyírség IC-vel, miután nem állt meg egy tiltó jelzésnél és megrongált egy váltót. Személyi sérülés nem történt, de a vasúti biztosítóberendezés gyors reagálásának köszönhetően elkerülték a katasztrófát. Az eset jelentős késéseket és pótlóbuszos közlekedést okozott a záhonyi és békéscsabai fővonalon. Emellett Agárdon halálra gázolt egy gyalogost egy vonat, ami szintén fennakadásokat okozott a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon, de a helyszínelés befejezése után helyreállt a forgalom. A cikkek kitérnek a MÁV tájékoztatásának hiányosságaira és az utasok nehézségeire is.

Főbb pontok

  • 1

    Vasárnap délután Szolnok és Szajol között, Millérnél egy magántársaság szerelvény nélküli mozdonya nem állt meg egy tiltó jelzésnél, megrongált egy váltót, és egy olyan vágányra hajtott, ahol a Nyírség IC szabályosan közlekedett.

  • 2

    A két vonat 200 méterre állt meg egymástól, személyi sérülés nem történt, a vasúti biztosítóberendezés megakadályozta a balesetet.

  • 3

    Az eset miatt a záhonyi és békéscsabai fővonalon jelentős késésekre és pótlóbuszos átszállásra kellett számítani.

  • 4

    A MÁV applikációja és a kijelzők gyakran pontatlan tájékoztatást adtak a késésekről.

  • 5

    Szombaton a pécsi vonalon is fennakadás volt egy lerobbant motorvonat miatt, pótlóbuszokat kellett bevetni.

  • 6

    Vasárnap kora reggel Agárdon, a Camping utcai fénysorompós vasúti átjáróban egy gyalogost gázolt halálra egy sebesvonat.

  • 7

    A gázolás miatt Gárdony és Székesfehérvár között egy vágányon közlekedtek a vonatok, ami 15-20 perces késéseket és vonatkimaradásokat okozott.

  • 8

    A helyszínelés befejezése után Agárdnál feloldották a korlátozást, és helyreállhatott a menetrend.

  • 9

    A Volánbusz járatain a vasúti jegyek érvényesek voltak az érintett szakaszokon.

Portálok közti különbségek

  • A HVG részletesen beszámol egy munkatársuk személyes tapasztalatairól a vonatpótlás és a tájékoztatás hiányosságai kapcsán, kiemelve a MÁV applikációjának pontatlanságát és a kommunikáció elégtelenségét. Emellett megemlíti a szombati pécsi vonalon történt fennakadást is.

  • A Blikk és a HVG (második cikk) olvasói beszámolókat is közöl a Szolnok-Szajol közötti esetről, részletezve az utasok nehézségeit, a tájékoztatás hiányát és a vonatok állapotát (pl. nem működő mosdó).

  • A Világ Gazdaság, Economx, Infostart, Index, 444, Magyar Hang, Telex, 24.hu és Magyar Nemzet cikkek főként a MÁV hivatalos közleményére támaszkodnak, részletesen ismertetve a baleset körülményeit és a forgalmi változásokat. Ezek a portálok kevésbé térnek ki az utasok tapasztalataira, inkább a tényekre és a MÁV által bevezetett intézkedésekre fókuszálnak.

  • Az Origo több cikket is közöl, amelyek közül az egyik (Súlyos hibát vétett a mozdonyvezető...) a beol.hu-ra hivatkozik, és hangsúlyozza a mozdonyvezető hibáját. Az Origo emellett külön cikkekben foglalkozik az agárdi gázolással, részletezve a baleset körülményeit és a forgalmi változásokat.

  • A Népszava, Nyugat, Magyar Hírlap, Portfolio, HírTV, és a 24.hu (az agárdi gázolásról szóló cikk) szintén a MÁV tájékoztatására építve számol be az eseményekről, elsősorban a tényekre és a forgalmi rend változásaira koncentrálva.

  • A Portfolio két cikke is az agárdi gázolásról szól, az egyik a baleset tényét, a másik a korlátozás feloldását emeli ki, mindkettő a MÁVinfrom közleményére hivatkozva.

Frissítve: 2025. 08. 17. 23:55